Max aan het werk, klaar voor het L2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Max aan het werk, klaar voor het L2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:38

Hoi bokkers,

Na een lange tijd geen topic te hebben geopend leek het me weer eens leuk om een topic te openen! :D

Hier wat info van ons!
Paard; Max, officiële naam Nell, merrie, 1,65, 18 jaar oud, 9 jaar geleden tot het L1 gekomen, ontzettende angsthaast, Pools warmbloed paard!
Ik; Daphne, 22 jaar oud, 1,70, rij nu alweer 5 jaar paard, Max is het eerste paard waar ik wedstrijden mee start.

Hierbij ook het laatste topic van mij en Max; [RT-HAW] Max at work! B klaar?

Nog even wat info, Max is officieel niet van mij. De eigenaar woont niet meer in Nederland. Wel kan ik Max zijn als mijn paard, ik beslis bijna alles en rijdt haar 5x in de week :)

Hierbij de foto's!

Instappen met lange teugel
Afbeelding

Schouder binnenwaarts meenemen;
Afbeelding
Afbeelding

Drafje;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gevolgd door een galopje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijken:
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals drafje:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ORJJCTO-D.jpg

EN KLAAR, lekker met lange teugel uitstappen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZTZVPFV-D.jpg

En Max is Max niet als ze niet aan het klieren is, hierbij dan ook een foto net voordat ze omdraaide :+
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFOXUREC-D.jpg

Uiteindelijk nog een paar mooie foto's genomen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8IYXEZK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQGMUTRY-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PYTTJEX-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G33YTIYJ-D.jpg

Eigen bemerkingen zijn vooral mijn arm/hand houding! Draai heel erg mijn ellebogen af, hier word ook op het moment hard aan gewerkt!
Een reactie zou natuurlijk leuk zijn!
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 23-08-15 09:58, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Aantal foto's in link gezet, er mogen max. 15 foto's zichtbaar zijn.

belle_boef

Re: Max aan het werk, klaar voor het L2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:42

Hij loopt netjes maar ik stoor me aan jou houding. Volgens mij is je zadel te klein en zorgt dat er voor dat je een stoelzit krijgt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:44

belle_boef schreef:
Hij loopt netjes maar ik stoor me aan jou houding. Volgens mij is je zadel te klein en zorgt dat er voor dat je een stoelzit krijgt.

Dit klopt inderdaad, ik ben te groot voor het zadel, ik ben hier hard mee bezig zodat ik vanzelf weer lekkerder in het zadel zit :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:45

Ik vind ook dat je je benen wat te ver naar voren steekt. (Stoelzit) En inderdaad je handhouding, het lijkt alsof je je ene hand hoger hebt dan je andere. Verder wel heel leuk paard :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:47

Mooie pony zeg! Ik zat ook al naar je zit/zadel te kijken, en zie net je reactie! Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat je een groter zadel nodig hebt, ook ivm je benen, niet dat je 'aan je zelf moet werken'. Ik vind namelijk totaal niet dat jij (te) zelf groot bent voor je zadel, maar je zadel te klein voor jou als je snapt wat ik bedoel!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:49

Jullie zijn echt een leuke combi :D
Vind dat jullie echt vooruit zijn gegaan.
Inderdaad puntje van je handen is iets waar je op mag letten, maar dat geef jezelf ook al aan.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:51

Ontzettend leuk paard! Maar eerlijk? Ik vind jullie nog niet echt klaar voor L2. Je houding en handen zijn nog een ontzettend werkpunt, ik heb ook even je vorige topic bekeken en na 2 jaar zou dit toch echt eruit moeten zijn.. Ik weet nu niet als het aan mij ligt, maar het lijkt ook alsof je je benen erg naar voren steekt. Paard loopt ook nog wat op de voorhand. Hebben jullie les? :)

Vat dit alsjeblieft niet verkeerd op of zo, ik vind jullie een mooie combi, en er is wel degelijk vooruitgang in vergelijking met het vorige topic, maar ik zou jullie op het eerste zicht niet L2 geven.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:01

Het zadel valt denk ik wel wat mee, beeld vertekend ook wat doordat je je benen naar voren steekt. Ook lijk je niet helemaal in je zadel te zitten maar er meer bovenop.
Verder super leuk paard maar loopt voor de L2 nog teveel uit elkaar. Moet meer op de achterhand en dat lukt niet door voor zoveel ruimte te geven.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:18

Ik ga met de rest mee.
ook vind ik sat je paard op sommuge fotos ietsje beter gesloten en dragender is dan op de fotos nu.
Je paardje loopt te veel uit elkaar en op de voorhand. Hij lijkt daardoor meer te stuwen dan te dragen. Ik zou het zeker geen L2 geven. Je zadel had je zelf al door.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:41

Leuke combi! Ik vind dat hij ietsjes kanteld met zijn hoofd bij het wijken. Gewoon lekker door oefenen, dan komt het allemaal wel goed. Succes

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:18

Waar werk je in de les vooral aan? Wat krijg je als huiswerk? Hij moet echt nog een stuk meer op de achterhand voor het L2.

Wel een ontzettend leuk paard hoor. <3 En ik denk dat jij in een ander zadel van jezelf al aardig netjes zit hoor! Alleen nu heb je net te weinig ruimte en ga je jezelf in de weg zitten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:35

leuk paard hoor, maar ik vind jullie nog niet klaar voor de L2.
Je teugels zijn te lang, je draagt je handen niet mooi recht op, je onderbenen steken naar voren.
Je paard kantelt met zijn hoofd en zelf zit je verkrampt voornamelijk tijdens het wijken.
Als ik jou was zou ik nog niet starten, neem wellicht een nieuwe instructeur in de arm, iemand die fris naar jouw houding kijkt en voor jou nieuwe tips kan geven.
Veel succes, komt vast goed!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:22

Als eerst, wat een prachtig vachtje heeft jou paard! Echt nice haha

Ik stoor me ook aan jou houding, je draait je hakken echt overdreven naar binnen en daardoor leg je jou been ook overdreven naar voren, dit ziet er niet alleen mega raar uit maar het is niet een bepaald een mooie en goede houding. Daarbij vind ik wel dat je de ontspanning mooi erbij hebt maar voor mij gevoel is dit de ontspanning die je hebt bij de eerste 15 min inrijden, hij is te lang te laag en niet bij elkaar.

Wijken vind ik er redelijk hoed uitzien, let goed op dat je hem niet over de buitenschouder weg laat lopen..

Ja hmm haha, ik zou toch nog even in het L1 blijven, niet omdat je het niet goed doet maar ze vragen tegenwoordig meer als wat ik hier zie en je bent nu lekker bezig, dus dan zou ik het echt jammer vinden als je dadelijk teleugesteld word..

Waar ik persoonlijk aan zou werken is meer bij elkaar, verzameling, je eigen houding, rechtrichten en gewoon meer BAM :D

Hoop dat je er iets aan heb haha! Veel plezier met je mooie paardje :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:34

Ook ik zou het advies geven nog even thuis door te trainen.
De schouderbinnenwaarts is niet correct uitgevoerd en je bent daar je impuls en nagevelijkheid duidelijk kwijt. Mag ik vragen welke oefening de bedoeling was op foto 3?
In zowel draf als galop loopt je merrie op de voorhand, niet (voldoende) nagevelijk en valt ze met name in de galop uit elkaar. Naast je houding, zijn dit puntjes waar je in de L2 tegen aan gaat lopen en echt eerst meer bevestigd moeten worden.
Succes!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:37

Zo os die echt 18?? Ziet er super uit! Qua houding inderdaad onderbenen naar achteren!

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:26

Wat een mooie combinatie! Het rijden ziet er erg ontspannen uit. Het is daardoor ook makkelijker om even een tijdje vooral op je eigen houding te focussen. Stoelzit heb ik zelf ook snel last van. Wat mij dan helpt, is even in verlichte zit rijden in draf, daarbij probeer ik mijn knie naar de grond te laten wijzen en m'n hak richting het sjabrak. Hierbij moest ik erg m'n balans zoeken en laat daarbij m'n teugels wat langer en zoek steun op de hals. Wat bij mij erg goed werkt is om dan in die verlichte zit mijn kont in het ritme mee te laten bewegen van links naar rechts. Op een gegeven moment heb ik dan geen steun meer nodig en dan ga ik rustig aan terug naar de gewone zit. Mijn benen liggen dan een stuk netter zonder dat het geforceerd aan voelt. (Dit was huiswerk van m'n Centered Riding instructrice en merk dat het m'n zit echt n stuk verbeterd). Misschien heb je hier iets aan?
Rijd je les? Want dan zou je misschien een keer kunnen vragen of er tijdens de les eens een keer alleen op je houding en zit gelet zou kunnen worden.
Over of jullie klaar zijn voor de L2 kan ik weinig zeggen. Het ziet er nu wat tam uit, maar dat zou zomaar kunnen veranderen als jullie op ander terrein zijn. Als jij denkt dat het kan, gewoon doen!
Zie een positief verschil in vergelijking met het topic in de link in je OP, dus ga zo door! En ze ziet er idd super uit voor een 18-jarige :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:37

Ik ga met vorige reacties mee.
Ook krijg ik het idee dat het zadel jou te klein is. Ik hoop dat je wel weet dat als het zadel of het paard of de ruiter niet past dit ook belemmering geeft bij je paard en jouzelf?

NikkiTimmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:31

Leuke paard zeg! 1 ding wat mij opvalt is dat je wel veel naar beneden kijkt, probeer wat meer vooruit te kijken, maar snap het wel hoor zo'n mooi paard tussen je benen :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:47

Er is al veel genoemd ik hoop dat ik niet in herhaling val. Ben erg benieuwd wat de reactie van ts is op al bovenstaande opmerkingen.

Wat mij opvalt is dat ik het voor de l2 nog te veel op de voorhand vind. Ik mis een ondertredend paard en rug gebruik. Hij is mooi lang laag dat kan die maar ik mis een wat een compacter en meer ondertredend paard. Daarnaast kantelt hij het hoofd in de oefening/wijken.

Daarnaast ben ik wel benieuwd nr film materiaal. Ik denk dat er van uit de ruiter nog wel enige onbalans is.

Maar meid beste stuurlui staan aan wal! Heb plezier en als jij denkt ik wil L2 starten moet je dat lekker doen! Maar als je denk ik wil nog wat prijsjes winnen blijf je nog lekker ff l1

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:27

mooie cap horka?
je zit wat erg naar achter en je beugels mogen gaatje langer
meer je armen naast je lichaam houden en teugels stukje korter hij hangt bijna
erg met het hoofd naar beneden en doordat je hem korter pakt kan je meer zorgen
dat hij bij je blijft
verder mooie laarzen leuk beest jullie komen er wel!
waarom is het paard nog bij jou eigelijk en is de eigenaar weg ?