pony wil niet aan de teugel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

pony wil niet aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 22:11

ben al een tijdje bezig om mijn pony aan de teugel te krijgen, wat ik ook doe... ze reageert nergens op! hebben jullie nog ideetjes? brand maar los!

Milkberry

Re: pony wil niet aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:16

We hebben een speciaal aan de teugel topic. Misschien kan je daar wat ideeen opdoen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:19

Les volgen en niet zelf gaan plukken en doen ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:50

Idd denk dat het beter voor je is om een instructeur of instructrice in de arm te nemen. "aan de teugel"rijden is niet iets wat je even doet.
Dit is met gevoel en verstand rijden. Een paard moet van achter naar voren rijden en nageeflijk dan gaat ene paard je hand opzoeken

LaSuerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:06

Wat is voor jou aan de teugel rijden?
Er zijn namelijk mensen die hieronder verstaan: pony met de hals in een krul rijden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:49

"Aan de teugel" is geen trucje wat je zomaar even doet (door te zagen met de teugels bvb: NIET DOEN! )

"Aan de teugel" is een gevolg van ontspannen rijden vanuit de achterhand. Het gebeurt dus vanzelf als jij je pony goed rijdt. Neem hiervoor les bij een goede(!) instructeur.

Voor meer informatie zijn er op Bokt verschillende topics zoals deze:
[RT-V] [centraal] Aan de teugel

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:51

Toen ik mijn eerste pony kreeg was ik 13 jaar, hij heeft een jaar of langer niet aan de teugel gelopen. Mijn ouders hebben toen en goede instructeur gezocht voor mij. Na een poosje lessen ging mijn pony vanzelf aan de teugel lopen. Je moet het juiste gevoel hebben. Dat is lastig uit te leggen via een getypt berichtje, als je het juiste gevoel hebt gevoeld dan weet direct wat het is. Aan de teugel rijden doe je meer van uit je zit en benen dan vanuit je handen. Je hand is zacht en rustig een ruwe hand zal je pony echt niet uitnodigen aan de teugel te lopen.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:08

probeer eens zonder hoofdstel in of het paard zijn hoofd wel goed kan inbuigen,wie weet is het noodzaak om de tandarts er na te laten kijken..wie weet zit er een haakje etc waardoor hij niet wil.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:48

Inderdaad, zoek de hulp van een goede instructeur. Aan de teugel is geen doel op zich, maar iets dat voortvloeit uit het goed gereden zijn van je paard.

Neem nu mijn paard. Die loopt "aan de teugel". Uit zichzelf.
Wat gebeurt er? Paard neemt een neerwaartse houding aan zodat ze lekker op haar voorhand kan kukelen. Ik ben er nu met mijn instructrice mee bezig om haar uit die houding te halen en op de achterhand te krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:22

De link is hierboven al gegeven (bedankt) en alle vragen over aanleuning kunnen daar gesteld.

Hier een slotje.