Pip @ springconcours

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sandervd

Pip @ springconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 12:44

Pip is een vijfjarige ruin van Unaniem x Elmshorm. Op het moment rij ik hem ongeveer drie maanden en komen we succesvol uit in de klasse B en L. Pip is op concours een vrij druk paard, het belangrijkste is dan ook dat hij vooral rustig blijft in zijn hoofd en de spanning op tijd afvloeit. Op het moment is het belangrijkste dat hij rustig en fijn bewerkbaar blijft op concours. Daarnaast heeft het changement nog wat aandacht nodig zodat hij makkelijker omspringt in het parcours. Zelf rij ik ongeveer acht jaar en heb verschillende paarden uitgebracht op wedstrijd van B t/m Z niveau.

Emporio

Re: Pip @ springconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 04:04

Ik vind het er zelf netjes uit zien! Alleen heb ik wel het idee dat Pip af en toe zijn balans verliest en daardoor wat gaat slingeren, misschien iets om een beetje aan te werken? :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:38

Fijn rondje! Zou het leuk vinden als je regelmatig een topic plaatst.

Het topic staat bij HAW (hier is tips geven verplicht) dus als tip wil ik je meegeven om verkeerde galop wel te corrigeren, dan maar door een overgang draf. Dan pak je toch mooi wat leermomentjes mee.

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:59

Ziet er goed uit! Je schrijft dat het vooral belangrijk is dat hij rustig blijft en het ziet er relaxed uit.
Idd wat hierboven al genoemd wordt dat hij soms een beetje slingert.