Weet je zeker dat je pony niet vast zit in zijn rug? Misschien de osteopaat is langs laten komen. En heb je les?
elenaMM77
Geplaatst: 15-08-15 17:22
als er medisch niets aan de hand is..
mijne deed het ook (rug niet volledig op slot maar wel hoofd omhoog en verzet tegen druk).. op tip van iemand heb ik hem twee weken met volledig losse teugel gereden (dan heeft ie ook niets om zich tegen te verzetten). gewoon alles verder doen, maar volledig op zit en er genoegen mee nemen dat je waarschijnlijk de eerste twee keer een kwartier aan het draven bent voor je eindelijk terug bent in stap (die van mij is behoorlijk voorwaards en had maar een ding in zijn hoofd, gewoon rennen).. veel figuren inlassen, veel van hand veranderen en dan komt de rust er langzaam maar zeker wel in..
na die twee weken ben ik m rustig aan meer gaan opnemen en we gaan nog iedere keer weer stappen vooruit. sterrenkijken is volledig over..
les is wel heel belangrijk, zodat er iemand mee kan kijken waar je elkaar precies in de weg zit.
Loopt ze weg voor bepaalde oefeningen? Misschien heeft ze last van het zadel dat net niet lekker zit. Of zelf iets in de rug wat niet helemaal goed zit. En als alles goed is lichamelijk en het zadel, veel figuren rijden. Achtjes rijden, slangenvoltes, door s van hand veranderen ect. Zo moet je je pony telkens van omstellen. Kijken of het lukt
zonder zadel wil ze altijd wel heel hard, maar met zadel niet...
Milkberry
Geplaatst: 15-08-15 20:17
Eerst door de medische molen. Dierenarts, fysio, tandarts, zadelmaker. Als dan het probleem nog niet is opgelost, lang laag aan de longeerlijn. Als het lang laag bevestigd is vanaf de grond pas weer opstappen. En vanuit een contactteugel lang laag gaan rijden.