Buddy, de dressuurpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrant_

Buddy, de dressuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 18:45

Hallo iedereen,

Ik stel mezelf ook meteen eventjes voor! Ik ben Tyrant_, 17 jaar oud en ik rij een hele leuke pony ruin genaamd Buddy. Buddy is 6 jaar oud, 1m45 groot en een schat van een dier! Zijn dressuurbasis zit er heel goed in, het springen is niet zijn sterkste punt, maar daar zijn we op aan het werken.
Er mag zeker en vast (opbouwende) commentaar gegeven worden, maar hou het vriendelijk! Bedenk ook dat de pony niet van mij is en ik hem 2x per week rij en dit voor nog maar een maand.

Punten waar ik zeker op moet letten:
- Mijn handen! Dragen die handel, voor je houden, kom op!
- Pony soms wat actiever op de achterhand laten lopen.
- Tenen naar binnen!
- Neen, er groeit geen geld in je pony zijn manen..

Laten we beginnen!

1. 22 juli, 2e x ermee rijden.
Afbeelding

2. 26 juli, 3x rijden in een natte piste met een grote plas dat hij overduidelijk heel eng vond soms.
Afbeelding

3. 26 juli
Afbeelding

4. 9 augustus. Mijn handen zijn hier echt verschrikkelijk..
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Dit vind ik echter zelf een heel fijn beeld!
Afbeelding

9. En als afwisseling kunnen we tussendoor eens een sprongetje maken!
Afbeelding

10. Wat echter ook niet altijd volgens plan loopt.. (Mijn eigen fout, slecht aangereden & te traag)
Afbeelding

Alvast bedankt om dit topic te bekijken!

Kalender7

Re: Buddy, de dressuurpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:28

Leuke pony! Je moet idd je handen echt dragen en voor je houden. Erg lastig om aan te wennen en probeer het steeds voor jezelf te herhalen om er aan te denken. Succes

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:41

Dank je! Ik ga er zeker op proberen letten en eventueel iemand meenemen die het altijd herhaalt.. :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:47

Ik heb de indruk dat je je handen ook vastzet. Daardoor kan je paard niet ontspannen gaan zakken en is er een constante druk. Houd je handen rechtop, en een beetje schuin, alsof je thee schenkt. Dat is de tip die ik kreeg :) Kijk ook meer voor je uit, we weten dat je een knappe pony hebt, maar hij gaat niet plots roze met witte stippen worden ofzo. :D Zorg dan wel dat je niet te gespannen bent in je hoofd. Dat probleem heb ik ook, daarom moet ik een soort van 'achtjes' draaien met mijn neus. Klinkt heel gek, maar dan gaat je rug ook vanzelf ontspannen en is alles veel minder 'verkrampt'. Heel veel succes, leuke pony.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:48

Wat een mooie pony zef!
En wat je zelf al zegt je handen dragen ja en probeer je pony wat meer te laten ontspannen net zoals op foto 6 vind ik een mooi beeld. Mooi over de rug etc en vanuit daaruit wat meer oppakken.
En probeer ook je teugels meer op maat te houden en misschien een goed idee om je beugels 2a3 gaatjes langer te maken. Kan je je benen ook langer maken.
Probeer ook met trots op je pony te zitten rechter op schouders naar achteren benen lang en inderdaad er groeit geen geld boom op je pony der manen :')
Gewoon lekker door oefenen je rijd er nog maar een maand gaat helemaal goed komen hoor +:)+

xsanneeexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:50

Wat een super leuk paardje!

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:04

Erg leuke pony :j

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:30

Bedankt voor de tips!
Mijn handen zijn soms inderdaad wat vast, dat merk ik zelf ook. Als ik spring heb ik hier minder last van, maar tijdens dressuur ben ik zeer gefixeerd op hem ontspannen te laten lopen wat deze houding geeft en inderdaad mijn handen 'vast' zet. Zal er meer op letten en leuke tip inderdaad!
Mijn beugels langer zetten zie ik wel niet zitten.. Als ik ze langer zet, zit ik helemaal niet comfortabel in het zadel... Maar moest ik een dressuurzadel hebben zou dit natuurlijk wel gebeuren!
Hele erg bedankt iedereen! :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:56

Maar als je je handen meer los gaat laten zegmaar en meer gaat dragen enz dan pas kan het paard ontspannen niet als je het vast zet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:03

renskesanne schreef:
Maar als je je handen meer los gaat laten zegmaar en meer gaat dragen enz dan pas kan het paard ontspannen niet als je het vast zet.

Inderdaad. Vooral foto 5 zie ik echt niet graag.
Om je handen wat meer te kunnen "dragen" (raar woord hiervoor eigenlijk) neem je je teugels minimaal 10cm korter en doe je je handen meer naar voren. Schakelen kun je in je ellebogen.
Zet een paar gekleurde plakkertjes op je teugels zodat je kunt zien wanneer ze weer te lang dreigen te worden.

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 17:40

Bedankt voor de tips, Ga ik zeker toepassen!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:45

Ben het eens met voorgaand commentaar. Vind dat je op 3. ook behoorlijk scheef zit.

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 18:52

Ik zat idd scheef, mede met dat mijn heupen ook scheef zijn en als ik zo zit het voor mij recht is. Wat echter absoluut geen excuus is! Hier wordt wel al een tijdje op gewerkt maar we zullen er nog wat extra op letten!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:38

Je zou een stukje gekleurd plakband om de teugel kunnen plakken, op 10 cm korter dan dat je ze nu vasthoudt, zodat het meteen opvalt als je teugels te lang worden.

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:35

Ik heb enkele foto's van vandaag, heb er meer op gelet dat ik mijn handen voor me hou. Dit lukt natuurlijk nog niet altijd, maar ik hoop dat jullie toch al iets van verbetering zien!

11. Inrijden
Afbeelding

12. Wat meer oppakken
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Hier zijn mijn handen weer naar de slechte kant toe, ik zet ze vast, maar heb er wel op proberen te letten.
Afbeelding

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:42

Je foto's werken helaas niet in de OP. Vandaar dat ik dit topic sluit. Eventuele aanpassingen mag je via de TEM knop doorgeven :)