ezeltje leren springen/hunter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kamiekekite

ezeltje leren springen/hunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:37

Hey iedereen
Ik heb een paardje maar deze is al redelijk oud en wil ik niet meer belasten met springen. Maar we hebben ook 2 ezeltjes. Het zijn broers die gewend zijn om voor de koets te staan. De oudste is al goed ingereden onder het zadel, met de jongste ben ik nog wat bezig met wennen aan het zadel. Maar nu krijgen we een piste en kan ik dus echt beginnen met men ezeltjes :) . Hoe zouden jullie dit aan pakken of heeft er iemand ervaring? ik zou gewoon beginnen met wat grond werk dan, stappen in de piste en wat cavaleti's proberen enzo opbouwen. De jongste toont veel potentieel voor springen want hij sprong deze lente over de stal deur toen hij even moest wachten op de hoefsmid :P de oudste dan weer voor barelracing of endurance. Ik zou dan wel niet echt springen maar meer aan hunter doen.
Er is ook nog 1 probleempje, de 2 ezeltjes staan altijd samen en zijn een beetje onafscheidelijk, maar ik kan dus niet met 2 ezels te samen trainen want de jongste heeft al mijn aandacht nodig.
Heeft er iemand tips of ervaringen, ze zouden heel welkom zijn :D
alvast bedankt!

Afbeelding

NadineW

Re: ezeltje leren springen/hunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:29

Ik zou eerst beginnen met balkjes lopen en dan cavaletties. En dan een klein sprongetje met een galop balk ervoor, en dan dit steeds uitbreiden. Je kunt het ook eerst aan de hand proberen.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:36

Ik zou eerst balkjes lopen en daarna opbouwen tot cavaletti en dan kleine sprongetjes. Ik denk dat lage kruisjes het beste zijn om mee te beginnen.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:49

Ziet er leuk uit zo samen! Toch proberen om ze steeds iets langer van elkaar te scheiden om zo op den duur apart van elkaar te kunnen trainen? Ik zeg ook balkjes lopen en daarna lage kruisjes opbouwen. Ben benieuw hoe het gaat!

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:29

Wat gebeurt er als je er 1 in de stal laat staan en met de andere iets gaat doen? Gewoon dat ook rustig opbouwen.

kamiekekite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:10

RoronaZorro schreef:
Wat gebeurt er als je er 1 in de stal laat staan en met de andere iets gaat doen? Gewoon dat ook rustig opbouwen.

Het is eerst een kleine oorlog tusse mij en de ezel maar na 5-10 minuutjes geeft hij op en werkt hij goed mee. Ben nu de kleinste veel aant scheiden van zijn oudere broer en ben zijn conditie aant opbouwen.
Over een weekje zou ik dan beginnen met bassis dressuur en dan over de balkjes zoals jullie voorstelde :)