draf te hard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

12_melanie

draf te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:29

hoi,
ik rij vaak op een manegepaard rosa (13) dat in draf veel te hard wil terwijl ze in stap en galop lekker ontspannen is vooral na de galop ik zet haar dan meestal op een volte tot ze weer wat rustiger is dan ga ik weer op de hoefslagm maar dan begint alles weer opnieuw hebben jullie misschien tips
alvast bedankt

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:18

Hey :P probeer zelf rustig te blijven, en niet vergeten te ademhalen. Probeer goed achterover te zitten op haar, en maak je zwaar. Dus wat je zelf ook een keer aangaf was dat je op je bovenbenen zat ofziets. Ga dus echt zitten op je zitbeenknobbels. En je moet het ook niet eng gaan vinden. Veel succes appelflappie :+ Tot vrijdag!! :o
xx ikke :D

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:21

P.S je snapt het dus toch wel!! :D (bokt bedoel ik)

Qimm

Re: draf te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:24

Maak een geleidelijke overgang naar stap, of tenminste doe alsof. Wanneer je bijna in stap 'valt' probeer je dat drafje vast te houden. Telkens als het tempo weer omhoog gaat, terug rijden richting die stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:25

Heb je dit al eens aan je instructeur gevraagd? Gewoon doen hoor! Die ziet tenslotte wat er gebeurt, en die kent paard en ruiter.
'Wij' kunnen zo door het beeldscherm niet zien of het paard dramt, of dat jij misschien te onrustig zit, of.... of.... of....

Een algemene tip is om 'schijnovergangen' te rijden. Net doen of je terug naar stap gaat, en als het paard terugkomt ontspannen en weer rustig 'door laten rollen' in de draf.
Edit: wat Qimm hierboven ook omschrijft dus.

12_melanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:16

heb ik al wel eens gedaan zij gaf vooral voltes aan en zelf ontspannen en veel met haar doen zodat ze niet de tijd heeft om harder te gaan dit werkt wel want vroeger ging ze nog harder dan de laatste tijd ik vind het niet eng ofzo maar soms is het wel een beetje vervelend ik zal dat van de schijnovergang eens proberen hopelijk werkt het

Qimm

Re: draf te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:41

Het is geen trucje. het is een manier van rijden. 1 of 2x doen of 10 minuten heeft geen zin.