Hoe trainen na blessure? (wervel scheef)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xgoldengirlx

Hoe trainen na blessure? (wervel scheef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 15:39

Hoi Bokkerss,

Een tijdje geleden heb ik een nieuw paard gekregen en na de 4e keer thuis rijden zagen we dat hij duidelijk met zijn linker achterbeen bij zijn knie trekt en dus echt niet zuiver liep. Linksom aanspringen in galop wilde hij eerder ook echt niet, rechtsom was helemaal geen probleem. Ook ging hij gelijk met zijn achterbenen gestrekt staan als hij even stil stond en was met rijden niet vooruit te branden. Mijn instructrice zag dat hij zijn penis er ook telkens een klein stukje uit liet hangen en zei dat paarden die vast zitten dit vaak doen. Misschien raar onderuit gegaan in het weiland onder het spelen met de andere paarden? ;( We hebben werkelijk geen idee dus alles bij elkaar gezien zijn we naar rodinde hoogenraad geweest en zei heeft een wervel in zijn rug recht gezet die de zenuwen afknelde in zijn achterbeen. Na 3 weken rust is hij uitgegleden en zijn we ter controle nogmaals naar Rodinde toe geweest. Gelukkig niets aan de hand en ze zag verbetering in zijn herstel. :o Nog 4-6 weken rust was beter voor zijn herstel vertelde ze me en dit heb ik gedaan door hem gewoon lekker 's nachts in de stal en overdag in het weiland te houden. Ik zie dat hij nu beter in zijn vel zit, ik heb hem voorheen nooit zien bokken als hij speelt met de andere paarden. Nu speelt hij volop mee en bokt en springt als de beste. Vorige week woensdag (week 5 van zijn laatste herstel periode) heb ik hem aan de longe gehad om te zien of ik ook nog een duidelijke storing in zijn achterbeen kon zien, niks kunnen zien. Gister heb ik hem twee minuutjes aan de longe gehad en meneer wilde alleen maar snel rondjes draven waarna ik er op ben geklommen en actief lang en laag recht uit heb gestapt. Mijn moeder laten kijken of ze iets aan zijn lopen kon zien, Niks te zien dus zo nieuwsgierig als ik was ook twee lange zijden van de bak even aangedraafd. Ook goed tot nu toe! :)) Het enigste wat we zien is dat als hij langzaam gaat lopen hij zijn penis er weer een klein stukje uit laat hangen en als je hem voorwaards laat lopen dit niet zo is.. In het weiland zie je hem de hele dag door wisselen met het in en uit schuiven van zijn slurf haha :P mijn andere ruinen heb ik dit nooit zien doen, zijn er ook gewoon paarden die dat doen terwijl ze verder nergens last van hebben?? Ik weet alleen nu zelf niet echt hoe ik het trainen langzaam op moet gaan bouwen omdat ik zeker niet te snel wil gaan en eventueel zijn achterbeen de vernieling in kan helpen wil ik graag weten of iemand mij raad kan geven… Ik ben geen echte ster in het longeren dus ik doe liever de trainingen op het paard. Mochten jullie dit sterk afraden dan zal ik toch mijn kunsten aan de longe zelf ook moeten verbeteren. Graag hoor ik van jullie hoe nu verder te trainen??

:wave:

FriesWytske

Re: Hoe trainen na blessure? (wervel scheef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:39

Heb je geen trainingsplan meegekregen bij Rodinde?

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 05:36

Nee heb ik niet gekregen, vandaar mijn vraag hier

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:19

Ik zou ook contact opnemen met Rodinde en in overleg met haar een trainingsplan opstellen.