Pijn in rechterknie tijdens galopperen, zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Pijn in rechterknie tijdens galopperen, zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:30

Ik heb twee trekpaarden, mijn oudste ligt er een specialized saddle op, deze heeft een boommaat vergeleken van massimo een 36. Op paard heb ik geen probleem.
Mijn jongste heeft maat 40 en is behoorlijk rondgeribt. De Ss lag er goed oo, maar ik heb veel te weinig steun in dit zadel. Ik zit extreem in stoelzit en ik vlieg bij een rare beweging alle kanten op. Dit paard beweegt ook heel erg groot.

Ik heb dan een dressuur twee van massimo aangeschaft.deze heeft zen behoorlijke kniewrong. Hierin zit ik veel stabieler, blijf netjes zitten bij een bok en benen liggen een stuk netter.
Echter heeft paardlief het erg moeilijk met de rechtergalop. Ze gaat rennen, valt extreem door mijn binnenbeen, met dit zadel heb ik dan ook erg veel last van mijn knie. Ik kan ook niet genoeg druk zetten om ze rechter te gaan rijden.
Met de Ss heb ik minder last van mijn knie maar zit ik algemener minder stabiel.
Kan de kniepijn komen door te dikke wrongen?
Of kan er een andere oorzaak/oplossing zijn?

12_melanie

Re: Pijn in rechterknie tijdens galopperen, zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:06

misschien als je de beugels langer doet dat je knie wat minder gebogen is dat je dan wat minder met je knie tegen het zadel aan zit

Duhelo

Re: Pijn in rechterknie tijdens galopperen, zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 16:32

Beugels langer en korter heb ik al getest. Als ik ze nog langer zet kan ik niet meer lichtrijden. Paard heeft enorm veel beweging.
Ik test eerst ng even met een spoortje of ik ze zo beter van men been afkrijg en minder hoeft forceren aan mijn lijf...