Cookie de (s)tinker @work!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LotteSpolet

Cookie de (s)tinker @work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:05

Afgelopen week heb ik een topic geopend met foto van mijn meisje waar ze losgegooid word, nu eindelijk wat goede rijfoto's voor jullie! *\o/* http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1853056&view=unread#unread

Wat achtergrond info bij de foto's:
Naam; Cookie Celtic's ADventure
Leeftijd; 4 Jaar
Vader; Celtic Mist
Niveau; 5 maanden onder het zadel :') :j

Toelichting;
Zoals je ziet is cookie pas een tijdje onder het zadel, en dit hebben we dan ook heel rustig opgepakt. Ik rijd zon 2x per week en soms een hele tijd niet. Dit was de 4e x dat we aan de galop hebben gewerkt. Ik sta zeer open voor jullie commentaar, al weet ik zelf dat het verre van perfect is. Plaats liever wel tips als in oefeningen ed in plaats van een opmerking zoals 'hij loopt te diep'.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Een reactie vinden we érg leuk :j :j :j

Afbeelding

Mallow

Re: Cookie de (s)tinker @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:30

Waarom een :') smiley achter de 5 maanden onder het zadel?

Vind het plaatje heel netjes, je hebt een zit waar menig ruiter jaloers op is denk ik :P Probeer alleen wat meer te ontspannen in je handen en deze wat lager te houden, het lijkt nu een beetje alsof je hem aan de voorkant omhoog probeert te houden / trekken.

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:33

Mallow schreef:
Waarom een :') smiley achter de 5 maanden onder het zadel?

Vind het plaatje heel netjes, je hebt een zit waar menig ruiter jaloers op is denk ik :P Probeer alleen wat meer te ontspannen in je handen en deze wat lager te houden, het lijkt nu een beetje alsof je hem aan de voorkant omhoog probeert te houden / trekken.

Dankjewel dat je het even zegt, ik ben heel erg hard aan mijn handhouding aan het werken :)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:05

Je zit keurig recht op, maar je mag je benen nog wat meer ontspannen. Dan komen je hakken ook wat naar beneden.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:10

Leuk paardje! Persoonlijk zou ik iets minder aan de voorkant komen, ik vind dat de teugels nogal kort zijn, ik zou haar eerder wat meer loslaten maar wel nog met contact. Zeker omdat ze nog zo jong is.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:15

Je zit er netjes op! Probeer wel je hakken wat meer uit te drukken. Mijn instructrice zegt: probeer je hakken in draf elke pas dat je gaat zitten en in galop elke galopsprong uit te drukken. Als je gaat staan in draf doe je dit vaak al automatisch.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:03

Wat een super chique tinker met een heerlijk hoofdje. Ik denk dat je prima en verantwoord bezig bent :). Dat flapperende jasje had ik wel even dicht gedaan. Want daar had een vrij groen paard heel hard om kunnen gaan lopen :+)

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 08:33

vencedor schreef:
Wat een super chique tinker met een heerlijk hoofdje. Ik denk dat je prima en verantwoord bezig bent :). Dat flapperende jasje had ik wel even dicht gedaan. Want daar had een vrij groen paard heel hard om kunnen gaan lopen :+)

Hahaha ja normale paarden zouden dr van schrikken, maar als madame hier iets 1x goed heeft kunnen bekijken is het niet meer eng, HANDIG!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:16

Dat is ideaal je, bij een hoop paarden had je misschien een probleem gehad hahah

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:58

Je handen vallen nog wel mee, echt te hoog vind ik ze niet. De druk mag voor mijn gevoel wel wat minder op de mond :) En zoals al vernoemd, je been wat meer ontspannen.
Leuk paard hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:16

ik vind het er netjes uitzien!(voor ik dit topic opende had ik een, weer te dikke op de voorhand lopende tinker voor ogen...maar nee dus ;) )

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:54

xSanneE_98 schreef:
Je handen vallen nog wel mee, echt te hoog vind ik ze niet. De druk mag voor mijn gevoel wel wat minder op de mond :) En zoals al vernoemd, je been wat meer ontspannen.
Leuk paard hoor!

haha hey sanne! Het bit is een maatje te groot, mij viel het ook al op dat het leek alsof ik eraan trek. Ik heb integendeel soms nog wel eens een wat te losse verbinding... ook niet handig maar toch!

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:54

geerke schreef:
ik vind het er netjes uitzien!(voor ik dit topic opende had ik een, weer te dikke op de voorhand lopende tinker voor ogen...maar nee dus ;) )

hahahaha dit vind ik mooi om te lezen :Y) }:0

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:48

Ziet er netjes uit zeg! +:)+

Tipje: kijk omhoog/recht vooruit! ;-) Dan gaat je hele houding gelijk een stuk beter, en zal het denk ik ook makkelijker worden om hakken uit te trappen enz.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:44

Ziet er netjes uit, maar lijkt erop dat je alleen maar bezig bent naar beneden te rijden, waardoor het er niet zo heel ontspannen uitziet. De teugel staat wel erg strak.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 04:28

Het ziet er goed uit.
Lekker actief en voorwaarts.

Ik zie reacties over je benen staan waar ik het wel mee eens ben.
Maar daarnaast vraag ik me ook af, zit jij wel fijn in dit zadel?
Je hebt lange benen, is het misschien wat te klein voor je?
Ik kan het niet precies zeggen wat ik zie. Want jijzelf zit gewoon erg netjes en toch klopt het plaatje daar niet helemaal.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Noomii1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:07

Jeejtje! wat een nette houding en volgens mij hebben veel mensen moeite met handhouding. Wat ik ook zie is de handen meer richting horizontaal soms. Eventueel zou je dit kunnen oefenen door een stokje vast te houden tussen je duimen. Heb ik eens gehoord dat je daarmee leert om je handen verticaal te houden. :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:17

bruintje123 schreef:
Het ziet er goed uit.
Lekker actief en voorwaarts.

Ik zie reacties over je benen staan waar ik het wel mee eens ben.
Maar daarnaast vraag ik me ook af, zit jij wel fijn in dit zadel?
Je hebt lange benen, is het misschien wat te klein voor je?
Ik kan het niet precies zeggen wat ik zie. Want jijzelf zit gewoon erg netjes en toch klopt het plaatje daar niet helemaal.

Mijn gedachte ook ja. Eerste gedachte: dat ziet er heel lekker en goed uit voor 5 maanden ohz! Well done girl!
Maar ik vraag me ook af of je wel zo lekker zit in dit zadel. Ik zie je een beetje op het zadel zitten ipv erin. Misschien is het fijner als je je beugels toch nog een gaatje langer maakt? Al kan ik me voorstellen dat dat spannend is met zo'n groene, ik denk wel dat je dan meer in het zadel komt te zitten, lijkt me toch wel fijner voor jou.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:47

Wat een leuk koppie :j
Ik vind dat je haar netjes rijdt zo gezien op de foto's. Wat ik niet zie op de foto, maar misschien doe je dit wel, is dat je haar ook leert te zakken. Haar hoofd positie ziet er stabiel uit, waarbij jij een nette verbinding heb. Probeer ook juist te laten zakken, hier zal ze ruimer van gaan lopen.
Te diep/Te laag vind ik belangrijker dan te hoog, vooral bij een jong dier.

Persoonlijk zal ik haar echt niet meer dan 2x in de week max 15 minuten (dressuurmatig)rijden. Ze ziet er nog ontzettend jong en puppy uit. Dit is niet erg, maar wees ervan bewust dat je meer schade kan aanbrengen dan je ooit weer goed kan maken.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:02

Leuk dier !
Ze lijkt het niet erg te vinden om te lopen.

Vind je er netjes op zitten, allen niet te veel naae beneden willen kijken.. (snap het wel hoor met zo'n lekkerding onder je kont :') )

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:26

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.