Ik zit nu al gedurende enkele wedstrijden met een vervelend probleem.. Mijn paard is tijdens de proef namelijk op geen enkele manier voorwaarts meer te krijgen, en dit begint nu ook ten koste van mijn punten te gaan.
Ik begin nu aan mijn 3e jaar wedstrijden met mijn paard en ken hem ondertussen al lang genoeg om te weten dat een kwartiertje inrijden ruim voldoende is voor hem. Tijdens het inrijden zelf loopt hij altijd fijn voorwaarts en soepel, maar vanaf het moment dat ik de ring binnen ga gaat het mis. Ik heb heus geen stress meer, de ondergrond is vaak hetzelfde en het is niet alsof er enge dingen in de ring te zien zijn.
Dit probleem is er pas sinds enkele wedstrijden, vorig jaar hadden we dit niet.
Wat er veranderd is? Ik heb minder gereden door mijn studies, maar zijn conditie is nog steeds in orde. Zou dit aan het zwoele weer kunnen liggen van de afgelopen weken? Een kennis zei me dat als het erg warm is geweest gedurende enkele dagen, de warmte nog kan blijven 'hangen' op de paarden en even moeten bekomen. Maar dat verklaart dan toch niet waarom hij tijdens het inrijden wel lekker loopt?
Het zou ook wel kunnen zijn dat ik té proefgericht wil rijden, maar in principe ben ik niet in mijn rijden veranderd.
Wie herkent dit? Ik hoor het graag, want ik heb dinsdag weer een wedstrijd opstaan

Alvast bedankt!