Rijden met mon ami en chico

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IIII

Rijden met mon ami en chico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:43

Ik zou graag tips willen over hoe ik beter kan rijden.
De vos is een 19 jarige pony die in het verleden M2 heeft gelopen
De bruine pony heeft nog helemaal geen ervaring en is 7 jaar oud, ik ben heb zelf alles aan het aanleren en we zijn nu bezig met aan de teugel lopen.

Tips zijn altijd welkom

Draag ik hier mijn handen te hoog?

Afbeelding

Dit is al een paar weken geleden
Afbeelding

Dit is ook al effe geleden nu hoef ik mijn handen niet meer zo erg vast te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daisy_Izzy

Re: Rijden met mon ami en chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:50

Recht op, tenen naar binnen, hakken uitdrukken, handen ontspannen. En op de eerste foto je handen wat naar beneden ja. :) :o :D

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:49

''nu hoef ik mijn handen niet meer zo erg vast te zetten''? :oo
ik zou maar wat minder op het hoofd letten, vwnw en je hakken laag
Laatst bijgewerkt door melissapupa op 14-07-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:21

Ik schrik ene beetje met de foto waarop je zegt: "Nu hoef ik mijn handen niet meer zo vast te zetten."
Dat zou nooit moeten hoeven. Een paard gaat aan de teugel als hij ontspannen is, de basis er goed in zit (goed op de hulpen etc.), anders krijg je een valse knik en kom je meestal niet ver in de moeilijkere oefeningen. Dus ga terug na de basis, en verpest je paard daar niet verder mee. ;)
Verder, je houding is wisselend, iets wat me echt opvalt is dat je je hakken wat meer uit moet drukken.
Kwa hoe de paarden lopen, zou ik trainen op dat de achterhand er meer onder komt. Tempowisselingen, balkjes.

Veel succes! :D

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:15

Vwnw, dan tempocontrole en die achterhand er onder, en dan gaan ze vanzelf aan de teugel als bedankje dat je je teugels los hebt gelaten ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:07

je hebt zeker wel spierballen in je armen? paardensport is geen krachtsport.. houdt dat in je achterhoofd tijdens 't rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:48

Jammer dat je als jonge ruiter het idee hebt dat je door middle van een strakke hand een pony 'aan de teugel krijgt'. Dat is helaas niet waar, je wil namelijk dat een paard ontspant, hoe kan hij dat doen als jij constant harde druk zet?
Ik zou zeggen, zoek een geode instructeur op die jou kan leren hoe het aan de teugel rijden echt werkt. En dan heb ik het niet enkel over het hoofd, maar waarom een paard nageeflijk gereden wordt, wat hiervoor de voorwaarden zijn en hoe je dat traint. Het is namelijk geen oefening, het is een rode draad door je training heen. Het gaat om het hele lijf, met rust en geduld en een vriendelijke hand.
Durf te leren, en ga zoeken naar iemand waarvan je dat kunt :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:31

He ik ken jouw :')

Tip, niet naar je pony's blijven kijken maar vooruit

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:39

He, dat is Mr Chico! Ik ben een stalgenootje van waar hij eerst stond :)

Misschien eens kritisch naar je zadel kijken, op de foto met het rode dekje ligt hij in ieder geval heel erg op de schouder. Veel plezier met hem!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:46

Joolien schreef:
Jammer dat je als jonge ruiter het idee hebt dat je door middle van een strakke hand een pony 'aan de teugel krijgt'. Dat is helaas niet waar, je wil namelijk dat een paard ontspant, hoe kan hij dat doen als jij constant harde druk zet?
Ik zou zeggen, zoek een geode instructeur op die jou kan leren hoe het aan de teugel rijden echt werkt. En dan heb ik het niet enkel over het hoofd, maar waarom een paard nageeflijk gereden wordt, wat hiervoor de voorwaarden zijn en hoe je dat traint. Het is namelijk geen oefening, het is een rode draad door je training heen. Het gaat om het hele lijf, met rust en geduld en een vriendelijke hand.
Durf te leren, en ga zoeken naar iemand waarvan je dat kunt :)

^ Dat. Het is dood zonde dat tegenwoordig alle jonge ruiters/amazones denken dat een paard 'in de krul trekken' de juiste manier is.

Ook heb ik inderdaad niet het idee dat je zadel helemaal fijn ligt.

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 12:10

Met vastzetten bedoel ik nieg datik de hele tijd zo tijd maar effe een paar seconden zodat hij het ook snapt als ik de hulpen steeds kleiner worden. Ik ga echt niet de hele tijd aan de teugel trekken als jullie dat denken.

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 12:14

Milkberry schreef:
Vwnw, dan tempocontrole en die achterhand er onder, en dan gaan ze vanzelf aan de teugel als bedankje dat je je teugels los hebt gelaten ;)

Ja daar zijn we ook mee bezig maar het is een hele slome pony dus daar trainen we nu op dat hij voorwaartser word en ook veel varriatie zodat hij het leuker gaat vinden.

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 12:21

Safiera schreef:
He, dat is Mr Chico! Ik ben een stalgenootje van waar hij eerst stond :)

Misschien eens kritisch naar je zadel kijken, op de foto met het rode dekje ligt hij in ieder geval heel erg op de schouder. Veel plezier met hem!

Ja dat kan leuk als je hem kent.
De zadels wilden we zowiezo binnenkort even na laten kijken toch bedankt voor de tip nu ik zelf kijk zie ik ook dat hij wat ver naar voren ligt zo heb ik hem normaal nooit.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:30

ilsess schreef:
Met vastzetten bedoel ik nieg datik de hele tijd zo tijd maar effe een paar seconden zodat hij het ook snapt als ik de hulpen steeds kleiner worden. Ik ga echt niet de hele tijd aan de teugel trekken als jullie dat denken.

alsnog , vwnw de achterhand eronder met behulp van veel overgangen en wendingen en dat hoofd lekker laten dat komt dan vanzelf