Ik ben zeker niet op een makkelijker paard gaan rijden hoor. Deze haf waar ik nu op rijd is de dikste deugniet van de hele stal en ik ben de enigste die op hem rijd die hem aankan en dit paard is het braafste van de stal. Iedereen die op haar rijd laat haar eerst snel draven en dan galopperen. Ze springt bij mij ook wel aan maar eigenlijk op momenten dat ik het niet verwacht zoals op een recht stuk hoefslag. Been reageert ze niet op vooral niet voor galop en ik ben zelf niet vaardig genoeg om haar flink op de kont te slaan, want eerlijk gezegd vind ik dat oneerlijk naar haar toe.
Inderdaad ben ik niet goed op Friezen da's best logisch als je er niet vaak op zit. En dit paard is het makkelijkst van ze allemaal verder als je de overstap maakt naar paarden behalve de galop. En de galop is niet de enigste reden dat ik terug ben gegaan naar ponies. Ik vond haar verder veels te weinig pit hebben en ik kreeg snel last van mijn heup op haar. Anderen zeggen dat het heel veel tijd zal gaan kosten om goed te gaan galopperen met haar.
Ik zit ook pas 2 en een half jaar op paardrijden ja waarvan 6 maanden op haar, maar ik moest dankzij een val van de haf de halve les stappen op haar omdat haar knieactie mijn heup te veel werd (ik was van de haf op mijn heup gevallen ). Ik hoop na de vakantie wel weer eens op haar te kunnen rijden, want ze ging wel heel mooi nageven in draf met mij.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 16-07-15 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt