Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
amkeVH schreef:Ianrowan2009 schreef:Jeetje... Dat is nogal een probleem.
Ik lees dat je hem nu 3 maanden hebt.
Heb je het paard voor de koop laten keuren?
Ikzelf niet, maar een andere toen mogenlijke koper wel.
Hij heeft een lekkende hartklep, maar heeft hier verder geen last van.
Verder helemaal gezond.
Sure_lee schreef:Ik mis in je verhaal wel of er verschil in huisvesting zit. Hoeveel staat je paard buiten tov eerst en staat hij met andere paarden?
moorcats schreef:Als het gelijk gebeurt als je erop gaat zitten, zou ik toch een gedegen onderzoek aan het zadel (laten) doen. Is ie ook vervelend bij het opzadelen en aansingelen? en is ie gevoelig op de rug of schoft bij druk of poetsen?
0000 schreef:Laat je je paard na het aansingelen nog wel een stukje stappen aan de hand? Of singel je aan en stap je gelijk op? Dat laatste zorgt vaak vroeger of later voor problemen.
amoj schreef:Mag ik vragen welke omgeving?
Ik zou eventueel wel willen helpen. Heb zelf ook zon soort paard gereden, die probeerde ook iedereen uit.
Ianrowan2009 schreef:En verder heb je geen informatie over het paard van de vorige eigenaar?
Hoelang hebben hun hem gehad? Wat was de rede van de verkoop?
Ik vraag dit omdat ik het vreemd vind dat na 3maanden het paard dit gedrag vertoond.
Je zou bijna zeggen dat het gedragsproblemen heeft waardoor de vorige eigenaar hem niet meer wilde hebben. Want dat doelbewuste bokken van hem is niet misselijk. Hij wilt jou er alleen maar af hebben, en als de keuring niks uit heeft gewezen en hij geen rare acties in het weiland iod heeft gehad, zit het bij het paard in z'n hoofd niet goed. ( ik hoop het van niet )
Het kan dus 2 dingen zijn denk ik: gedragsproblemen of; bij mij op het werkt heeft een paard wel eens een soort tia gehad, waardoor hij op dat moment helemaal gek werd. Totdat diegene eraf lag. Hij bleef wel schudden met z'n hoofd maar was voor de rest wel normaal te benaderen.
Is hij verder wel rustig met z'n hoofd, niet kopschuw ofzo?
Jennyxx schreef:Weet je zeker dat hij het bij de vorige eigenaar niet deed?...
syenna_s schreef:Wat het eerste in mij opkomt is singeldwang. Singel je altijd gelijk strak aan? of singel je 1 gaatje aan dan een stukje stappen dan weer aansingelen en dan rustig opstappen?