Trainen met Mirre (Burggraaf x Florestan) voor het L

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Trainen met Mirre (Burggraaf x Florestan) voor het L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 18:50

Hallo!! :wave:

Vandaag heb ik les gereden met Mirre!
Het was lekker warm dus Mirre was niet zo heel actief :')
Wij trainen op het moment vooral buiging, stelling en opzij gaan voor het been aangezien wij aanstaande zaterdag voor het eerst L mogen starten.

Foto's zijn gemaakt door bente_sat *D

Commentaar mag, maar wees aardig het was vandaag erg hard werken voor beide :Y)

- Mijn binnenhand (vooral rechts) lijkt soms streng, dit komt omdat ik stelling moet vragen omdat zij op de rechterhand graag naar buiten kijkt (heb ik ook een foto van, staat niet hiertussen)
- Dit is een ander zadel waar ik voor de 3e keer mee rijd, nog erg wennen dus. wel moeten mijn beugels een gaatje langer maar dit is nog een beetje zoeken hoe het fijn zit.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. niet rijtechnisch ideaal maar dat koppie <3
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. lekker rollen!
Afbeelding

15. _O-
Afbeelding

Liefs Salina

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:46

Ziet er goed uit!
Volgens mij zitten je beugels wel goed zo hoor, het zadel ligt iig goed op der :j
Word zaterdag sowieso weer punten rijden met Mirre!

FriesWytske

Re: Trainen met Mirre (Burggraaf x Florestan) voor het L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:49

Ziet er netjes uit. Maar je beugels moeten zeker niet langer, eerder dan korter. Denk wel om je hakken, die trek je nu op. Waardoor je steeds met je spoortje in haar lijkt te prikken. Denk er ook om dat je je beugels minder ver om je laarzen doet. Nu heb je ze te ver om je voet zitten.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:00

Dankjewel @THHIRZA!!

@FriesWytske,
Bedankt voor je reactie, beugels gaan niet korter haha ik heb ze namelijk al langer gemaakt omdat dat voor geen meter zat haha. Ik trek me benen alleen telkens op, en kan zijn dat ik aanspoor op fotos want ik moest der afentoe echt even porren en voorwaarts rijden!
Ga aan mijn hakken denken, en dat ik ze bij de bal van mijn voeten heb! Thanks!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:02

Als je je beugels nog langer gaat doen verlies je de steun van je wrong en blijft je been niet meer mooi stil. Probeer je been lang te maken,knieen naar binnen draaien en naar beneden duwen en echt een driehoekszit te maken, dus niet naar achter kantelen/hangen. Stapel je ruggewervelkolom. Ook je handen nog onafhankelijker dragen, vanuit losse schouders. Om die buitenstelling te corrigeren, kun je je binnenhand iets hoger houden en naar binnen vragen, openen, om dan gelijk weer te lossen, daarbij goed met je binnenbeen naar buitenteugel blijven rijden.(Ik zie je nu nl terugwerken met je binnenhand, naar je toe, dat is niet goed)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:16

moorcats schreef:
Als je je beugels nog langer gaat doen verlies je de steun van je wrong en blijft je been niet meer mooi stil. Probeer je been lang te maken,knieen naar binnen draaien en naar beneden duwen en echt een driehoekszit te maken, dus niet naar achter kantelen/hangen. Stapel je ruggewervelkolom. Ook je handen nog onafhankelijker dragen, vanuit losse schouders. Om die buitenstelling te corrigeren, kun je je binnenhand iets hoger houden en naar binnen vragen, openen, om dan gelijk weer te lossen, daarbij goed met je binnenbeen naar buitenteugel blijven rijden.(Ik zie je nu nl terugwerken met je binnenhand, naar je toe, dat is niet goed)

bedankt voor je reactie, hier werk ik aan!
ze maakt het mij behoorlijk moeilijk hoor! tis absoluut geen makkelijke dus ik wring mezelf soms in allerlei rare vormen/bochten om het soort van makkelijk te maken waardoor het eigenlijk alleen maar moeilijker wordt!
beugels zal ik zo houden :)
Dankjewel!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:23

Oh en je zadel kan nog 5 cm verder naar achter, ligt nu nog wat op de schouder.Hij lijkt bij het lichtrijden aan de achterkant wat los te komen/ naar voren te kiepen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 21:30

moorcats schreef:
Oh en je zadel kan nog 5 cm verder naar achter, ligt nu nog wat op de schouder.Hij lijkt bij het lichtrijden aan de achterkant wat los te komen/ naar voren te kiepen.

Ja heb je helemaal gelijk in,
Is een leenzadel onder mijn zadel loopt ze niet meer (te krap, dus ze weigert) hieronder loopt ze 100x beter. Maar ik leg er morgen bontje onder, kijken of dat stabieler ligt! En beter aansingelen hihi want ik leg hem wel goed naar achter altijd maar ik moet echt 3x aansingelen voordat tie goed zit, ze doet altijd buik uithouden ik rijd vaak met losse singel oeps

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:31

Iets rechter op zitten (je schouders, je rijdt op een prachtige peerd, mag je best trots op zijn :+ ), tenen/knieën naar binnen draaien (geen kapstokjes :P ) & je hakken uitgedrukt houden als je been geeft. Aansporen doe je met je kuiten, niet met je enkels. ;)

Voor de rest ziet het er goed uit, alsof jullie het allebei leuk vinden om te doen! :j En volgens mij is dat ook wel zo. :D Komt helemaal goed met jullie L-proef! :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 21:47

@caitlin_me, bedankt voor je reactie! Ik ben sinds vandaag ook het vertrouwen erin dat het zaterdag wel goed komt!

@sarahilse,
Bedankt voor je reactie! En je hebt helemaal gelijk. Ik moet echt mijn houding nog verbeteren in dit zadel! Ik ga er morgen aan werken daar op te letten want het ziet er soms echt niet uit :o

We komen van heel ver, en hebben soms diepe dalen dus als het dan goed gaat is het zeker weer leuk hihi!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 22:03

mariska_YeDo schreef:
Wat een leuk paard heb je! ver familie van die van mij, zijn opa is bruggraaf! :P
Welk kleurtje heeft je paard? Zie ik het nou goed dat hij wat wit bij zijn flank heeft?

Haha wat leuk! Ze heeft de kleur Bay Rabicano, moet je opzoeken op bokt wikipedia ;) daar staan fotos van haar. Elk seizoen is ze een hele andere kleur. Begin de lente heel erg grijs en in de zomer bijna bruin, in de winter heel donkerbruin en herfst ook veel wit

Dit was 2 maanden geleden :

Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:46

Ziet er netjes uit en wat kijk je (vooral op de latere foto's) mooi naar voren!
Denk alleen wel om de houding van je benen. Ik snap dat het wennen kan zijn met een nieuw zadel enz., maar je been moet lang in elk zadel. :P Aansporen is alsnog met je kuit hè en niet met je hak, dus het excuus van 'ik was aan het aansporen', doet voor mij in ieder geval niets.
Nog een tipje fototechnisch: sommige foto's zijn nu iets 'dalend' (overdreven: /), waardoor het lijkt alsof je paard de grond in duikt. Bij een verticale foto krijg je een realistisch beeld en bij een iets 'hellende' foto (overdreven: \), lijkt het net iets mooier en komen jullie als combinatie op de foto het beste tot hun recht.

Geniet van je mooie paard!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 03:04

xChanelx schreef:
Ziet er netjes uit en wat kijk je (vooral op de latere foto's) mooi naar voren!
Denk alleen wel om de houding van je benen. Ik snap dat het wennen kan zijn met een nieuw zadel enz., maar je been moet lang in elk zadel. :P Aansporen is alsnog met je kuit hè en niet met je hak, dus het excuus van 'ik was aan het aansporen', doet voor mij in ieder geval niets.
Nog een tipje fototechnisch: sommige foto's zijn nu iets 'dalend' (overdreven: /), waardoor het lijkt alsof je paard de grond in duikt. Bij een verticale foto krijg je een realistisch beeld en bij een iets 'hellende' foto (overdreven: \), lijkt het net iets mooier en komen jullie als combinatie op de foto het beste tot hun recht.

Geniet van je mooie paard!

Bedankt voor je reactie en tips! En ja je het gelijk, maar Mirre maakt het mij echt moeilijk. Ze is 2,5 ziek geweest en moet nu door haar lichaam leren bewegen waar ze liefst onderuit komt soms, dus dan gaat ze hangen/traag worden. Dat moet ik activeren en voorkomen dan ga ik perongeluk echt prikken alsof ik der omhoog wil prikken oepsie! Ga er op letten!

En dat van de fotos klopt, zagen wij ook al, ze loopt niet op de voorhand al lijkt dat soms door de fotos wel! Let mijn vriendin volgende keer op!

Morgen wedstrijd, ben heel benieuwd. Pas eind van de middag.

Binnenkort ook zadelmaker en masseur zodat we goed verder kunnen!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 20:17

Vandaag voor het eerst L gestart! 193 & 198! Dus 3 winstpunten rijker!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:14

Super, gefeliciteerd met dit mooie debuut!

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:16

Hoi,

Leuk paardje ziet er erg netjes uit! Probeer alleen je onderbeen meer op de plek te houden en tijdens het doorzitten niet naar achter te gaan hangen.

Succes met de wedstrijd!

deborah_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:23

Ziet er goed uit! Ik denk dat je je stijgbeugels misschien nog een gaatje langer kan maken, maar dit kan zeker ook, wat voor jou het beste zit natuurlijk :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:40

Ziet er goed uit! Die laatste foto :') . Ik zou vooral zeggen: ga zo door

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:11

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:08

Dat was al gebeurt en waren behalve die van kiertje22 geen reacties meer bijgekomen?!