Nova basis werk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Nova basis werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:50

Zo zijn we eindelijk weer.
Na een maand niet kunnen rijden door een niet passend zadel is nu eindelijk mijn spring zadel aangepast :D. Met de opmerking als je pony dikker word moet je een ander zadel :+ .

Ze is momenteel erg rond en gezond laten we maar zeggen Haha.

Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met recht maken .

Voltes en rechtmaken. Op 2 teugels een gelijk contact. En tempo controle. Meer Nog niet.

Ze was een beetje onrustig doordat ze bij de buren bezig waren met een tractor op het land maar dat werd met het rijden zelf ook beter.

Zadel lijkt achter omhoog te liggen maar dit komt echt doordat het dekje zo ver in de kamer zit . Zadel klappert of schuift absoluut niet .

Nou voor de rest post ik gewoon het filmpje en wacht ik jullie visie af.

Lang niet perfect maar is logisch na een maand stilstaan .

Wat al wel veel verbeterd is is haar balans. Eerst liep ze heel erg over de schouder weg en ging plat door de bocht dat is al sterk vermindert.

Blijkbaar erg moeilijk voor YouTube om de kwaliteit niet te verpesten . Bij deze ook de link

http://youtu.be/QUUpcifz-kE

cashewnoot

Re: Nova basis werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:58

probeer je tenen naar binnen te doen en je benen ietsies naar achter

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 17:40

Zal er op letten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 23:53

Echt helemaal niemand die rijtechisch iets nuttigs te melden heeft ? Is bokt echt zo saai geworden .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:24

Probeer te zorgen dat je recht boven je pony zit, doordat zij redelijk neerwaarts gebouwd is heb ik het idee dat jij je daardoor voorover laat vallen. Ook zou ik haar meer uitdagen in tempowisselingen, dit is tevens ook een oefening om je pony recht te krijgen. Rijdt haar een pasje schoudervoor en vertrek van daaruit naar voren en stel haar recht. Verder ziet het er netjes uit, nog wat onrustig in aanleuning, maar dit heeft wat tijd nodig. Succes!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:52

Ik vind het eigenlijk een prima beeld geven. En wat heb jij een fijne pony dat hij zo rustig blijft met dat kabaal en die tractor naast de rijbak. :) Omdat je graag tips wilt :

Probeer wat meer af te wisselen, in mijn ogen doe je vrij veel het zelfde en draaf je netjes je rondjes door de bak maar schakel wat meer in tempo, grote voltes, kleine voltes, stukje middendraf over diagonaal.
Verder lijkt de pony wat op de voorhand te vallen, jij kiept zelf ook een beetje naar voren, probeer voor je uit te kijken en met die tempowisselingen de pony wat meer bergopwaarts te rijden. (achterhand er meer onder dus)

Verder leuk dier en zoals ik al zei over all een fijn beeld

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:34

Dankje wat leuk om te horen :) ja klopt ze is inderdaad neerwaarts gebouwd met een kort voorbeen en lang achterbeen . Tempo wisselingen ga ik meer mee bezig vanaf nu. Dacht dat ik ze eerst recht moest maken en daarna pas aan de wisselingen mocht werken . Is sb meepakken nowt wat vroeg ? Zijgangen komen pas na het rechtrichten toch ?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:55

Vind het beeld wel fijn hoor, al loopt ze wel enorm op de voorhand maar dit is natuurlijk moeilijk te combineren met rechtmaken etc, iets veel gevraagd dan haha!

Zou proberen al je 4 keer rijdt ofa gewoon 1 keer lang en laag, andere keer rechtrichten dan weer veel overgangen en de laatste keer meer opppakken.

Dan heb je en veel afwisseling en uiteindelijk kun je het combineren.

Van mij mag je ook rechter gaan zitten, handjes iets hoger, benen iets naar achter en je tenen recht houden :)

Veel succes! En ja ik ben al fan van je poown :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:12

Dankje Kozbi. Ja inderdaad het is best lastig soms. Ik wil en dit ej dat en zo Haha

Op dit filmpje was ik inderdaad vooral recht aan het maken . Gisteren heb ik ze op Veel Voltes gehad flink war overgangen gereden waaronder ook vanuit stilstand aangalloperen wat meer wissels gereden draf galop galop stap enz. Wel een goede ja iedere training op iets anders concentreren

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:16

little_birdy schreef:
Dankje wat leuk om te horen :) ja klopt ze is inderdaad neerwaarts gebouwd met een kort voorbeen en lang achterbeen . Tempo wisselingen ga ik meer mee bezig vanaf nu. Dacht dat ik ze eerst recht moest maken en daarna pas aan de wisselingen mocht werken . Is sb meepakken nowt wat vroeg ? Zijgangen komen pas na het rechtrichten toch ?

Ik zou ook zeggen, zorg eerst dat de basis goed is. Dus wat minder op de voorhand en recht inderdaad. Daarna pas zijgangen. Dat zie je goed!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:37

Wat schoudervoor zetten is geen schouderbinnenwaarts. Door ze een tikkeltje schoudervoor te plaatsen en van daaruit te schakelen en weer recht te richten houd je ze fijn los en soepel door t lijf. Probeer vooral te combineren en je pony goed tussen 2 benen en 2 handen te rijden. Als de basis goed is, krijg je de rest cadeau! Maar dat komt helemaal goed met jullie, je rijdt haar vriendelijk.