Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
YellowGray schreef:Kun je een keertje privéles nemen om hierop te focussen? Dan is er meer tijd voor jou persoonlijk en kun je in alle rust de overgang oefenen. Misschien dat je ook kunt vragen om een rustiger paardje wat niet zomaar gaat rennen als jij een beetje gespannen bent.
danielle80 schreef:YellowGray schreef:Kun je een keertje privéles nemen om hierop te focussen? Dan is er meer tijd voor jou persoonlijk en kun je in alle rust de overgang oefenen. Misschien dat je ook kunt vragen om een rustiger paardje wat niet zomaar gaat rennen als jij een beetje gespannen bent.
Op de rustige paarden kan ik het al en daarom wil ik het graag op dit paard kunnen.
En ik zit samen met mijn vriendin in een les en dan heb je al bijna priveles
Rije schreef:Reageert ze goed op stemhulpen? Dan kun je proberen haar puur op stem (kusje) te laten aanspringen, dan kun jij je focussen op het ontspannen blijven zitten en hoef je je niet zozeer om je beenhulpen te bekommeren.
YellowGray schreef:Neem haar terug als ze hard gaat draven en laat haar dan niet galopperen. Desnoods doe je dat 20 keer, totdat ze leert dat het geen zin heeft om te gaan rennen. Dus gewoon op je kont zitten en geen galophulp geven en pas weer proberen als ze weer normaal doet. Tenminste, dat is hoe ik het zou doen met zo'n paard
Lunameyza schreef:Hmm, misschien proberen op een volte te draven en dan aan te galopperen? En zoals anderen ook zeggen, alleen vanuit een goede draf aangalopperen, gaat ze te snel? Terug nemen en niet doordrijven. Vooral ook proberen te ontspannen, hakken laag, zoals je zelf al zegt probeer voor je uit te kijken en probeer geen spanning op te bouwen als je weet dat je zo gaat galopperenSucces!
darkadia schreef:Klinkt alsof dit paard gewoon moeite heeft met de balans en met de galop. Daar zou dus eigenlijk eerst mee aan de slag moeten worden gegaan, maar dit is vaak lastig als manege ruiter. Lukt het andere ruiters wel om haar in 1 x zonder rennen in galop te krijgen? Dan zou je hen ook eens om tips moeten vragen. En qua instructie, ook zij zou je hier absoluut bij moeten kunnen helpen...
In geen geval laten aanrennen, want daar leert ze niks van, wat lunameyza ook zegt.
Je hoeft geen vaart te hebben om vanuit stap aan te galopperen, zelfs mijn draver die ook nog moeite heeft met baans kan netjes vanuit stap naar galop. In draf gaat hij ook weleens naar rendraf ipv galop. ook dan neem ik hem eerst terug. Maar hij vind galop gelukkig we heel leuk, en reageert super op de stemhulp.