een tijdje geleden wou mijn paardje niet meer in rechtergalop gaan, dit is inmiddels al opgelosd, maar nu gaat ze niet altijd meer op de volte op de rechterhand, ik rij nu slangenvoltes om haar ook naar rechts te laten draaien, en van daaruit soms een volte, maar toch blijft ze dit herhalen, weet iemand hoe ik haar weer soepel voltes kan laten maken op rechts?
Ik ben ook wel benieuwd wat ze dan doet? Want wel inbuigen op rechts met een slangevolte en rechts om geen volte kunnen rijden klinkt allemaal best apart.. Ghege
Goed je linkerbeen eraan houden en tussen 2 teugels sturen. Heb er ervaring mee haha! Maar de mijne is nog een jong ding, 3 om precies te zijn dus ik mag niet klagen
Het klinkt allemaal heel mooi zo tussen twee teugels en tussen jouw benen lopen, maar om een paard dit echt te laten doen is toch een hele voorbereidende training nodig, zo door te zeggen aaaah jaaaa zal het eens proberen zo lukt dat echt nooit hoor. Dus echt goed les nemen is hier ook zeer belangrijk. Ook controle over achter-hand en voorhand, die moet je dus zijwaarts kunnen verplaatsen, dus wijken voor druk.
Als ik mijn paard aanpakte deed ze het ook veel minder en liep ze "fijn" laat alsjeblieft je zadel nakijken dan krijg je een nog fijner paard! Alleen maar positieve tip