klopt dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:27

hoi ik dacht dat je je paard zo aan de teugel moet rijden klopt dit want ik had het uitgelegd aan iemand?

nou je hebt natuurlijk het liefst je paard aan de teugel maar dan moet je paard wel de achterkant meenemen. want je rijd ook geen auto met alleen de voorwielen.

dus je gaat van achter naar voor rijden. dat doe je door je handen van de hals te doen alleen je binnen hand op een denkbeeldige lijn bij het zweetblad en de andere hand tegen de buitenkant tegen de hals aan. ook vergeet je je buiten en binnen -been niet want ander valt het paard naar binnen\buiten en dat moet je niet hebben. want dan loopt je paard scheef je houd je handen gewoon stil je binnenhand houd je ontspannen stil van de hals en doe je niks mee nouja niet niks maar geen kneepjes ofzo je houd de hand gewoon lichtjes van de hals zonder druk maar je zorgt wel dat je paard niet onder je uitloopt.

dan doe je ook nog wat met je benen je legt je benen lichtjes aan en zegt als het ware tegen je paard: " kom maar laat je hoofd maar zakken in mijn handen" daar bedoel ik niet mee dat ie moet hangen. maar dat hij netjes z'n hoofd moet dragen en licht in de hand zijn dit hoor je niet alleen op de volte te kunnen maar ook op elke plek en figuur maar het volte is het makkelijkst om te doen.

tips graag van hoe het wel of niet moet.

Weggebokt

Re: klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:32

Zo kan je aan de teugel rijden, of het dan ook nageeflijk is, is een ander verhaal :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:33

Ik kon je verhaal niet helemaal volgens, maar het begin klopt in ieder geval. Altijd van achter je hand inrijden. Hoe dan verder te gaan is per paard erg verschillend. De een kruipt direct achter de loodlijn en moet je er voorwaarts uitrijden, de andere moet je door overgangen en stelling wat losmaken. Principe is dat je paard in je hand moet komen zonder te hangen of zijn kop in de lucht te steken.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:36

Je theorie is opzich niet verkeerd. Maar je bent al 2 stappen te ver.

Aller eerst moet je paard onstspannen/losgelaten zijn. Lang laag kunnen lopen.
Vervolgens moet hij goed aan het been zijn.
Dan krijg je "aan de teugel" cadeau van je paard. En daar hoef je verder niets anders voor te doen dan je teugels op te pakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:42

Myrthe2003 schreef:
dat doe je door je handen van de hals te doen alleen je binnen hand op een denkbeeldige lijn bij het zweetblad en de andere hand tegen de buitenkant tegen de hals aan.

Ik snap hier helemaal niets van.....
Waarom zou je je handen niet gewoon netjes bij elkaar houden ipv allebei op een andere plek?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:42

Milkberry schreef:
Je theorie is opzich niet verkeerd. Maar je bent al 2 stappen te ver.

Aller eerst moet je paard onstspannen/losgelaten zijn. Lang laag kunnen lopen.
Vervolgens moet hij goed aan het been zijn.
Dan krijg je "aan de teugel" cadeau van je paard. En daar hoef je verder niets anders voor te doen dan je teugels op te pakken.

ja dat zijn de eerste stappen ik ben er zelf niet echt mee bezig wil hem eerst lang en laag kunnen hebben lopen zonder dat hij gaat stofzuigen

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:43

Goof schreef:
Myrthe2003 schreef:
dat doe je door je handen van de hals te doen alleen je binnen hand op een denkbeeldige lijn bij het zweetblad en de andere hand tegen de buitenkant tegen de hals aan.

Waarom zou je je handen niet gewoon netjes bij elkaar houden ipv allebei op een andere plek?

oh nou op dezelfd hoogt als je andere hand houd je hem alleen dan van de hals zo bedoel ik het snap je het nu?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:44

Myrthe2003 schreef:
Goof schreef:

oh nou op dezelfd hoogt als je andere hand houd je hem alleen dan van de hals zo bedoel ik het snap je het nu?

Waarom zou je dat doen? Met welk doel?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:50

waar houd jij je handen op de volte als ik vragen mag

niet aanvallend bedoeld

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:51