Voltige oefeningen voor beginnners

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Syd

Voltige oefeningen voor beginnners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:03

Hallo,

We willen voltigelessen gaan geven tijdens ponykamp, de meesten hebben nog nooit voltige gedaan dus zoek ik wat oefeningen voor beginners.
Ik heb al de vlag, rondje om de wereld en de schaar. Als je hebt mag er ook een foto bij, om het te verduidelijken.

Alvast bedankt ;)

Groetjes Sidney

Rozepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:25

Ik weet er nog wel een paar:
De prinsenzit: eerst op de knieën, vervolgens met één voet op het dek dus alsof je staat. En dan 1 hand omhoog en 1 hand naar voren
De ster: op de zij gaan liggen met 1 been en 1 arm omhoog
En staan

xTiffani

Re: Voltige oefeningen voor beginnners

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:19

Wat ik heb gedaan was met 1 knie op het paard en je andere been gestrekt naar achteren, met je armen hetzelfde eentje op het paard en het andere gestrekt naar voren.

Op ponykamp lieten ze de kinderen ook springen op het paard, dus paard in (langzame) galop en kind met hetzelfde ritme ernaast laten rennen en omhoog en dan 1 been eroverheen slingeren.

En ook nog met een aanloop via de kont bokkesprong erop springen.

Dit allemaal met een erg brave fjord.

EvaaxGucci

Re: Voltige oefeningen voor beginnners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:50

Misschien wanneer de voltige pony het ook accepteerd natuurlijk, kun je kinderen van de kont af laten glijden of op het paard bokke springen. Ook kunnen ze op een stiltaand paard met hulp proberen te gaan staan. En de schaar kun je natuurlijk ook weer aandersom terug doen.

Kinderen bij ons die bv rondje om de wereld of de vlag niet goed kunnen op een lopend paard kunnen ook bv met armen wijd een rondje galoperen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:19

Schaar is niet bepaald een makkelijke basisoefening.
Wat bij ons de beginners doen is: Vrije zit (armen wijd), Molen (rondje om de wereld), Bankje (Vlag maar zonder vlagbeen erbij), Vlag, Knielen (op je knieen met je handen vooruit). Dit doen ze standaard, daarnaast vaak nog: Staan (Alleen op sokken op turnschoentjes), opzwaaien (Schaar maar dan zonder je heupen te draaien zegmaar), leuk is ook nog bokjesprong af, koprol om de buitenbeugel af, Dubbele prinsjeszit (Kind 1 zit op 1 knie en zet zijn rechtervoet in de beugel, kind twee staat daarachter en zet rechtervoet op bovenbeen van kind 1).
Via de kont bokjesprong op zou ik niet doen, dit is niet goed voor de rug van je paard.
Voor evt. meer uitleg hoe een training er hier uit ziet mag je pb sturen :)

Syd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:08

Bedankt allemaal +:)+
Oefeningen voor duo voltige zijn ook van harte welkom :D