hallo allemaal,
Wij hebben sinds een week een jonge pony (Net drie jaar) onder het zadel. Hij is erg braaf en pakt alles erg goed op. Het sturen is nog niet helemaal je van het maar we doen rustig aan. Althans dat vinden wij. Voordat mijn dochter van elf jaar erop stapt longeren wij hem even en daarna rijd ze hem een kwartiertje. Veel stappen en leren halt houden en luisteren naar de benen en er word ook gedraaft. Nu vertelde iemand mij dat je een paard/ pony die je net beleerd niet elke dag moet berijden maar hooguit twee of drie keer in de week omdat hij het anders niet leuk blijft vinden. Ik dacht zelf dat je toch wel wat vaker met zo'n jong dier aan de gang moet. Hij moet natuurlijk niet helemaal moe en bezweet gereden worden maar zoals ik hierboven al beschreef gewoon even een kwartier tot 20 minuutjes en dat zo vijf keer per week. Hoe kijken jullie daar tegenaan? De pony zelf vind het niet vervelend onder het zadel. Heeft alleen maar zijn oren naar voren en is ontspannen in de rug geeft geen enkele teken dat hij het vervelend vind.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.
Groetjes Jolanda
Laatst bijgewerkt door jomide70 op 14-06-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt