Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FriesWytske schreef:Een hele mooie merrie.
Maar waarom heb jij je handen zo breed? Zou je teugels korter doen. En niet bezig gaan met het hoofd, maar met het temop
geerke schreef:prachtig paard!Je blijft redelijk achter in de beweging van het paard.Je handen inderdaad,maar daar hebben anderen het al over gehad
Netam89 schreef:Je bent veel met je handen bezig, hou je handen eens gewoon op één plaats.
Dan heb jij je handen breed naast het zadel, dan weer in de lucht en dan weer voor het zadel. Voor een jong paard is dit erg lastig.
Je benen mogen inderdaad wat stiller, maar begrijp dat je haar nog veel naar voren moet rijden. Goed om te lezen dat je haar de tijd geeft en dat jullie straks samen op vakantie gaan. Veel plezier!
flavlip schreef:Ik vind het een wat onrustig beeld. Dit komt vooral bij jou vandaan, je paard lijkt heel meewerkend en probeert het goed te doen.
Het is nog allemaal nieuw en wennen. Ik zou je willen adviseren vooral aan je eigen houding te gaan werken. Doordat je handen zo breed/laag zijn gaan je schouders ook naar voren en kun je niet goed meegaan met haar bewegingen (lijk je een beetje te blokkeren). Probeer je handen hoger te houden, je armen minder gestrekt. Daarbij een fijne constante verbinding zoeken, nu is het erg los/vast. Jij bent zoekende en je paard is zoekende. Op het moment dat jij netter/rustiger zit, zal je paard steun aan jou hebben en ook rustiger worden.
Overgangen maken daar ben ik het mee eens. Dieper en ronder niet, ik zou juist graag wat meer lengte in de hals zien. Sommige stukjes zie ik dit ook zeker wel. Laat haar eerst maar lekker op haar eigen benen lopen, werk aan je eigen houding en de tempobeheersing (door veel overgangen, figuren), dan komt de hoofd/halshouding vanzelf wel.
Ik ben zeker benieuwd naar een vervolgtopic, ik vind jullie een mooie combinatie!