Ik wou vanmiddag met mijn pony naar huis rijden om mijn vader te verrassen. Ik moet dan een klein steegje door voor fietsers. In het steegje was niemand, we stapte daar rustig. En ineens komt mijn pony omhoog en begint te bokken en om te draaien. (Dit deed hij vorige week zondag met buiten rijden in het bos ook al.) Aan allebei de kanten stond prikkeldraad. Hij kwam echt omhoog en protesteerde. Ik durfde hem niet aan te pakken door de prikkeldraad. Ik ben toen afgestapt. Een stukje verder weer opgestapt en ik zat amper en weer begon hij met stijgeren en bokken. Toen was hij terug gegaloppeerd tot het einde van het steegje. Ik afgestapt en met de zweep tegen mijn laars aan geslagen voor het geluid. Toen maar verder gelopen naar onze bestemming. Mijn vader had hem even gedag gezegt en toen weer terug naar stal over de openbare weg. (Ik zat er toen wel weer op). Toen we terug waren op stal heb ik een poosje in de bak gereden en tussen door beloond met stem. Na het rijden weer terug in de wei. Nu voel ik me best laf omdat ik hem niet aangepakt heb en ik ben afgestapt. Het zadel ligt trouwens goed, is nagekeken. Dit was wel de eerste keer dat ik alleen met hem op stap ging. Hij is wel al vaker in de wijk geweest. Ik hoop dat jullie iets van het verhaal begrijpen.
Bedankt voor het lezen.
Groetjes, mij