mijn pony gaat niet in galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AngelHeart

mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:04

Mijn pony gaat echt niet in galop dus ik kan ook niet meedoen aan wedstrijden enzo. Ik geef gewoon de goede hulpen ( doorzitten linkerbeen achter de singel en schopje met 2 benen en dan geef ik er een tikje achteraan ) alleen in het bos gaat ze in galop !
Iemand tips ?
X

Iris92

Re: mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:13

Les nemen

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:14

Iris92 ik zit op les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:15

Wat zegt je instructeur/instructrice ervan dan?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:16

Prive les?
Wat doet die,gaat die eerst rennen?

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:17

Koudbloedkim ze zegt dat ik strenger moet zijn en meer tikken moet geven maar dat werkt gewoon niet

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:17

Kohtje nee eigenlijk is hij best wel langzaam

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:18

kohtje schreef:
Prive les?
Wat doet die,gaat die eerst rennen?

Nee ze is best wel sloom

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:19

Dus eerst voor het been maken. Veel snelle overgangen.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:20

KoudbloedKim schreef:
Wat zegt je instructeur/instructrice ervan dan?

Dat ik meer tikken moet geven maar dat werkt niet

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:22

Heb je prive of groepsles?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:25

een goede lesgever weet hoe het opgelost kan worden en voordat je in galop moet de hulp zijn: doorzitten, halve ophouding, buitenbeen achter de singel binnenbeen op de singel en
kuit geven. wat voor ras is het paard?
waar het misschien aan kan liggen is dat je geen goede stelling hebt, jij het paard tegen houd met de binnenteugel, dat het zadel niet goed ligt omdat het bos is rechtdoor dus geen stelling en in de bak zijn er hoeken en het kan zijn dat het zadel dan een vervelende druk geeft ook kan het zijn dat het paard nog niet genoeg balans heeft daarvoor kun je het paard longeren. het paard moet ook in een voorwaarts draftempo zijn.
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:30

Waarschijnlijk gaat je pony alleen maar harder draven met aansporen en een tikje. Dat is dus niet genoeg om hem in galop te krijgen. Dan moet je inderdaad duidelijker zijn in wat je vraagt. Dus de juiste hulpen geven, en dan doorpakken met een flinke pets op z'n kont. En dan natuurlijk uit je dak gaan met belonen als hij het doet!
Gebruik je ook stemhulp? In het bos kun je voordat je in galop aanspringt 'galop' vragen en dan aanspringen. Na een paar keer weet je pony dat wel en kun je het erbij gebruiken in je les.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:31

melissapupa schreef:
een goede lesgever weet hoe het opgelost kan worden en voordat je in galop moet de hulp zijn: doorzitten, halve ophouding, buitenbeen achter de singel binnenbeen op de singel en
kuit geven. wat voor ras is het paard?
waar het misschien aan kan liggen is dat je geen goede stelling hebt, jij het paard tegen houd met de binnenteugel, dat het zadel niet goed ligt omdat het bos is rechtdoor dus geen stelling en in de bak zijn er hoeken en het kan zijn dat het zadel dan een vervelende druk geeft ook kan het zijn dat het paard nog niet genoeg balans heeft daarvoor kun je het paard longeren. het paard moet ook in een voorwaarts draftempo zijn.
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ik weet eigenlijk niet wat het ras is

Afbeelding

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:32

Floortz schreef:
Waarschijnlijk gaat je pony alleen maar harder draven met aansporen en een tikje. Dat is dus niet genoeg om hem in galop te krijgen. Dan moet je inderdaad duidelijker zijn in wat je vraagt. Dus de juiste hulpen geven, en dan doorpakken met een flinke pets op z'n kont. En dan natuurlijk uit je dak gaan met belonen als hij het doet!
Gebruik je ook stemhulp? In het bos kun je voordat je in galop aanspringt 'galop' vragen en dan aanspringen. Na een paar keer weet je pony dat wel en kun je het erbij gebruiken in je les.

Bedankt ik laat je weten of lukt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:33

Klinkt voor mij als een paard die in de bak (lees: niet alleen maar rechtuit maar met veel bochten) zijn balans in de galop nog niet kan vinden. Met een ruiter erop is dat toch nog even wat lastiger.
Gewoon veel gaan longeren, grondwerk etc! Zorg dat zijn balans beter wordt zonder jou erop, en dan pas met jou erop.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 08:34

Mariett schreef:
Klinkt voor mij als een paard die in de bak (lees: niet alleen maar rechtuit maar met veel bochten) zijn balans in de galop nog niet kan vinden. Met een ruiter erop is dat toch nog even wat lastiger.
Gewoon veel gaan longeren, grondwerk etc! Zorg dat zijn balans beter wordt zonder jou erop, en dan pas met jou erop.

Dankjewel ! Zal het doen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:36

Ik verplaats je topic naar rijtechnische vragen want hier bij ruiter hoort je vraag niet thuis.

RUI → RT-V

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:41

Zoiets los je op door dit eerst via het grondwerken te gaan oplossen, pas als het dan goed lukt ook met jou er op.
Ook deze training is niet iets dat je zomaar even kan gaan doen, zoek daar een lesgever/trainer voor die je hierin begeleid, ieder paard kan dit uitvoeren dus ook jouw paard.

kirinaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:59

Waarschijnlijk is je pony heel erg scheef en kan hij dus ook niet galloperen, alleen meer tikken geven gaat niet helpen als je de oorzaak van het probleem niet oplost. Ik zou een andere intructeur zoeken die verstand heeft van rechtrichten en je kan helpen met je pony.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:03

kirinaB schreef:
Waarschijnlijk is je pony heel erg scheef en kan hij dus ook niet galloperen, alleen meer tikken geven gaat niet helpen als je de oorzaak van het probleem niet oplost. Ik zou een andere intructeur zoeken die verstand heeft van rechtrichten en je kan helpen met je pony.

Dat is het probleem dan moet ik naar een andere manege/pension stal en deze is redelijk goedkoop en kan ik betalen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:12

Is dit je eigen pony? Omdat je pas nog een verzorgpony zocht?
Ik denk dat het een manegepony is omdat je ook niet weet hoe oud hij is enzo. Maar misschien vul ik het nu verkeerd in.

Gaat hij wel goed in galop bij anderen? Ik zie dat je nog jong bent dan is het lichamelijk ook nog erg moeilijk voor je om de juiste hulpen te geven. Maar dat kun je wel oefenen. Buitenbeen achter de singel leggen en binnenbeen op de singel kun je namelijk ook oefenen in stap.

NPfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:22

problemen in zijn rug ?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:27

Kun je geen andere instructeur zoeken. Zijn er zat die je meer kunnen helpen, klinkt alsof je een nogal onervaren lesgever hebt op het moment.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:02

Meiden de ts is 10 jaar oud en rijd waarschijnlijk niet op een pony die van haar zelf is. Dat het probleem bij de instructeur ligt denk ik niet in dit geval.

Het meiske moet gewoon veel oefenen met de juiste hulpen geven.