Ik heb sinds kort weer een paardje dat ik kan rijden, en het gaat eigenlijk al wel heel goed.
Alleen hij loopt niet heel erg lekker door. Hiervoor heb ik een pittige Z2 merrie gehad dus met de minste beenhulp was ze lekker voorwaarts. Dit huidige paard kan wel lekker lopen alleen ik mis net dat beetje pit..
Hoe kan ik zorgen dat hij lekker pittig voorwaarts loopt zonder dat ik steeds keihard zit te werken. Ik weet dat ik dan een kuithulp moet geven, dan een spoortje en dan een klein tikje met de zweep (dressuurzweep op de kont rijd ik mee), maar dit helpt niet (genoeg).
Hij reageert hier wel goed op en het gaat steeds beter maar de pit mis ik. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik rijd nu zelf ontzettend veel overgangen (stap, draf, stap, uitgstrekte stap, verzamelde stap, uitgstrekte draf, halthouden, verzamelde draf enzovoort) en dit helpt een heel klein beetje maar niet veel. Verder gooi ik er hier en daar wat zijgangen en schouder binnenwaarts en dergelijke tussendoor, veel figuren en dat soort dingen.
Bij het inrijden doe ik niets anders dan hem attent maken op mijn beenhulpen en aan de voorkant zit ik dan nog nergens aan. Dus ik vraag nog geen buiging of iets, alleen gehoorzaam aan het been. Dit kan ik ook vrij gemakkelijk zo krijgen en als hij echt al een tijdje lekker aan het been is beginnen we pas echt en pak ik ook de teugels op. Dit gaat dan eerst ook nog heel goed en lekker voorwaarts maar na een tijdje valt hij toch weer terug in zijn 'slomigheid'.
Tot nu toe heb ik pas een les gehad, maar er gaan er zeker veel meer volgen! (Ik rijd hem ook echt pas nét)
Ik hoop dat jullie tips hebben