Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LisaXLoll schreef:inderdaad oefenen .. maar misschien heb ik 1 tipje![]()
Met mijn pony kwam ik eerst ook moeilijk in galop .. nu gaat het haast vanzelf![]()
Ga even bijlangs of je alle hulpen wel ( goed genoeg ) geeft .
Ik moet bijvoorbeeld heel goed mijn buitenbeen naar achteren leggen.
( denk ook aan dat je misschien je handen te veel vasthoud of meer achterover zit of iets dergelijks ?? )
Ik kan het natuurlijk niet weten , maar misschien is het wel zoiets simpels als dit![]()
Succes
deksel schreef:Duidelijk doorzitten voor de hoek, buitenbeen duidelijk naar achteren, binnenbeen op de singel en been geven. Als je geen reactie krijgt mag je best een tikje met je zweep geven, achter je been bijvoorbeeld. Dan weet hij: 'O, ik moet opletten', misschien luisterd hij daarna beter.
Of je vraagt aan je lesgever (neem aan dat je die hebt) om tips, die kent de pony waarschijnlijk best goed.
deksel schreef:Duidelijk doorzitten voor de hoek, buitenbeen duidelijk naar achteren, binnenbeen op de singel en been geven. Als je geen reactie krijgt mag je best een tikje met je zweep geven, achter je been bijvoorbeeld. Dan weet hij: 'O, ik moet opletten', misschien luisterd hij daarna beter.
Of je vraagt aan je lesgever (neem aan dat je die hebt) om tips, die kent de pony waarschijnlijk best goed.
maralyn schreef:Daisy_Izzy schreef:Zorgen dat ze in de galop blijft en dat ze goed aan je been is en als je voelt dat ze er uit valt snel been geven als ze er dan toch uitvalt, weer been geven en een tik met de zweep
Waarom een tik met de zweep??
maralyn schreef:Daisy_Izzy schreef:Zorgen dat ze in de galop blijft en dat ze goed aan je been is en als je voelt dat ze er uit valt snel been geven als ze er dan toch uitvalt, weer been geven en een tik met de zweep
Waarom een tik met de zweep??
Daisy_Izzy schreef:Omdat een paard moet weten wanneer het moet werken, en niet moet sukkelen.