Hoi allemaal,
ik heb een vraagje waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Ik rijd een Arabo-Fries genaamd Youri hij is 8 jaar en wordt gereden door mij en een paar andere lesklanten op de stal.
Nu moet ik het paard van mijn instructrice nageeflijk vragen door eerst links en dan recht kneepjes te geven, nu heb ik begrepen dat dit zagen heet en absoluut NIET de goede manier is. Het paard is dus zo ingereden en doorgereden, het is er dus lastig uit te halen maar ik wil er echt mijn best voor doen. Ook omdat ik weet dat het mij verpest, maar ook het paard pijn heeft.
Ik ben al een tijdje bezig geweest om het er uit te halen, maar het is erg lastig. Voordat ik hem ging rijden werd hij door de andere lesklanten gereden. En die moesten/deden dit (doen):
- Op de volte rijden. Hierdoor had hij bijna geen balans en kon je niet eens normaal van hand veranderen zonder dat hij slingerde.
- Hoofd zo ver omhoog dat hij zijn rug wegdrukt.
-Nooit wijken of een andere zijgang rijden. Hierdoor kent hij nog geen zijgangen en daar zijn we nu mee bezig, maar ik wil eerst de nageeflijkheid oplossen.
Ik wil dit heel graag weg hebben en ben boos op mezelf dat ik alleen maar aan mezelf denk en dat de schuld bij het paard ligt en niet bij mij. Ik voel me echt heel slecht hierdoor.
Nu moeten jullie dit wel goed lezen:
-Ik hoef geen gemene opmerkingen over het zagen, het is de manier van mijn instructrice en ik wist niet dat het zo slecht was en ik wil het zelf graag oplossen.
- Ik kan niet weg bij mijn instructrice, dit of anders naar de manege waar ik niks leer.
Nu wil ik graag weten of jullie hier nog goede oplossingen voor hebben en of jullie weten hoe ik dit zo makkelijk en goed mogelijk aan kan pakken?!
Bedankt voor het lezen!