Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eroslaris schreef:bedankt voor je reactie maar hoe moet ik hem dan aantonen dat hij echt mag rusten op dat moment? Want dat is wat hij niet snapt en ik weet niet hoe ik het aan hem moet doorcommuniceren, hij krijgt een ietwat langere teugel in stap en mag zijn hals wat strekken, toch kiest ie ervoor om kort gebold te lopen trippelen. Ik ben inderdaad constant bezig met tegenhouden, ik moet ook constant halve ophoudingen maken, anders loop ik een heel uur te galopperen (bij wijze van spreken) daarom zou ik graag een goede en juiste manier vinden om hem rustiger te krijgen.
Eroslaris schreef:dankjewel allemaal!
Wat jij zegt Elena lijkt mij wel een faire oplossing. Ik zal dit zeker toepassen de volgende keer! Aan het consequenter zijn werken we nog, meestal probeert hij mij altijd eerst uit te dagen voor hij zelf toegeeft. Ik moet hem dan altijd straffen en na een tijdje verzwak ik daar wel in terwijl ik eigenlijk altijd even consequent zou moeten zijn.
Ook bijvoorbeeld gisteren moest ik hem uit de weide halen, hij komt vanzelf naar me toe, loopt mee met mij tot 5 meter van de draad en daar vertikt hij het om nog een voet te verzetten, heb eerst nog een paar keer geprobeerd maar heb hem uiteindelijk als "straf" gedraaid en hij heeft heel de baan tot aan z'n stal achteruit mogen lopen, maar dat vind ik dan ook zo zielig
Verder krijgt hij 's ochtends en s' avonds 1 voederschep, ze gaan 10 a 12 uur op de weide en als ze binnenkomen van de weide krijgen ze nog wat hooi om te knabbelen. Ik rij 3 à 4 keer in de weide en longeer 1 keer in de week.