Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ittheclown schreef:Hallo allemaal, ik heb nu ongeveer 4 keer op onze merrie van nu 5 jaar gezeten, ze werd voorheen ''gereden'' door een meisje dat eigenlijk zit.. en verder meelift dus helaas is de merrie super stijf geworden. Ik heb haar nu opgepakt omdat mijn ruin helaas nog wel eventjes in de lappenmand zit.
Ik ben nu bezig met haar probeeren los te laten in haar rug dat gaat eigenlijk al heel goed, ze zakt af en toe al heel lekker en komt soms zelfs stukjes aan de teugel met een lang laag instelling.
Het remmen gaat ook al een stuk beter ze had de raare tik dat ze alleen maar op bepaalde plekjes in de bak stil wouw staan dat gaat nu heel goed en gaat nu op mijn zit overal netjes stilstaan.
Nu mijn vraag zijn er nog goede oefeningen die ik nog mee kan pakken zodat ze haar rug goed loslaat ? Ik ben vooral bezig met overgangen en lekker lang laag, soms gaat ze wel in een verhoogd tempo maar ze is nog jong dus dat vind ik op het moment niet erg, liever dat dan sloom.
Figuren doe ik af en toe wel ( vooral in stap voltes en gebroken lijnen in draf vind ze het nog moeilijk ) maar ze zit zo vast in haar rug dat ombuigen om je been etc heeeeel erg lastig gaat, wil haar hiervoor ook af en toe eventjes aan de longe nemen om haar te helpen voelen welke spieren ze moet gebruiken.
Zoeken dus leuke oefeningen ik zat zelf al te denken aan mischien wat slalommen om auto banden heen , is een leuk spelletje en mischien word ze dan ook nog een tikje soepeler.
Les willen we zeker in de toekomst is nu eventjes niet mogelijk dus proberen we zelf de basis erin te werken.
Melisding schreef:Lange rechte lijnen in galop rijden en dan zelf in verlichte zit gaan rijden, wil nog wel eens helpen.