Moet ik haar een beetje meer zelf haar gang laten gaan zodat ze zelf een beetje haar weg kan kiezen? Ik kan niet zo goed een middenweg vinden want ik kan haar natuurlijk ook niet met boogjes in de teugels op die hindernis af rijden. Ik bedoel, ze springt wel, maar het ziet er niet echt geweldig uit.
Verder vindt ze het niet leuk om alleen te springen, als ik met iemand anders rijdt is ze hartstikke aktief, maar als ik alleen ben heeft ze echt geen zin meer.
Iemand een oplossing? Ze gaat hartstikke netjes op de hindernissen af, maar zodra ze dan wat hoger worden blijft ze volhouden dor te weigeren. Hoger dan 50 cm kom ik in mijn eentje niet.
Haar er met een paar tikken overheen slaan kan dus niet want dat redt ze niet. (hoezo slim)En als laatste, ze kijkt een beetje neer op lage hindernissen en wil ze echt niet normaal springen. Als het hoger wordt gaat het hartstikke netjes maar de lagere hindernissen springt ze echt met zo'n huppeltje, aslof ze denkt van: moet ik hieroverheen stappen of moet ik springen, ik neem maar een middenweg, ik doe een raar huppeltje...
Nou ja, als allerlaatste
, volgens mijn lesgeefmens heeft Trix een hele leuke achterbeentechniek maar ik vindt dat ze een beetje overdrijft (de pony dus
) Ze gooit haar achterbenen zo hoog en lang op dat ze heel erg op haar voorhand landt, vooral bij de lagere hindernissen dus. Ze heeft pas ook met een achterbeen in het hek vastgezeten, en nu doet ze nog vorzichtiger om vooral het hout maar niet te raken.
Heel leuk, maar het mag wel iets minder.
Iemand een oplossing?
. Ik reed eerst ook heel erg slingerbochten nu niet meer door veel rechte lijnen te oefenen en dan ook altijd tellen voor de hindernis 3 gallopsprongen van te voren dan gaat ut dus zo; 1,2,3 spring