Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
2005538 schreef:De onderlinge wedstrijden zijn altijd vlak na de officiele wedstrijden, en laat nou net mijn instructrice daaraan meedoenterwijl zij terug naar huis rijdt ben ik altijd bezig met mijn proef. Ze geeft me altijd wel tips die ik ook gebruik maar hij blijft zich gedragen als een echte tuiger.
2005538 schreef:Hallo Bokkers,
Ik heb een heel lief verzorgpaard van 21 jaar oud. Hij heeft vroeger hoog in de tuigerssport gelopen en is nu met "pensioen". Hij loopt niet meer voor de kar en alleen nog maar onder de man. Sinds kort rij ik onderlinge wedstrijden met hem op een terrein waar hij vroeger ook altijd wedstrijden voor de kar heeft gelopen. En hij laat dan ook maar al te graag zien dat hij toch echt een tuiger is. Maar racend door de bak heen scheuren is nou niet echt wat ik wil. Thuis loopt hij geweldig, maar ik wil op wedstrijd ook graag laten zien wat hij in z'n mars heeft. Ook het inrijden gaat niet geweldig, dat gebeurt op een groot veld samen met heel veel andere paarden, en ja hij moet en zal voorop lopen dus moet persé iedereen inhalen. Op de volte zetten is ook geen optie aangezien er een grote ring in het midden staat waar de Z dressuur ruiters in rijden. Heeft iemand tips hoe ik hem rustiger kan laten zijn en hoe ik kan zorgen dat hij op mij let en naar mij luistert? Alvast heel erg bedankt!