hoe diep in de hals lopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IIII

hoe diep in de hals lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 00:04

Afbeelding
Ik heb vandaag wedstrijd gehad met mijn pony maar ik gat af en toe het gevoel dat hij te diep liep maar als ik hem meer ruimte gaf ging ze met haar hoofd schudden.
Veel mensen zeggen dat het hoofd recht moet zijn maar dat doet ze alleen als ze het hoofd omhoog kan dragen.
Waar is het nu het beste om haar te laten lopen?
Afbeelding ik weet dat ik op deze foto niet zo mooi zit maar ik had geen andere goede foto.

Andere tips zijn ook welkom!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:27

Ze mag meer vanuit de schoft nageven, nu is de bolling van haar hals net iets achter de oren en is ze vrij kort in de hals. Je kan de hals langzaam uitschuiven zodat ze meer buigt over de gehele lengte van de hals. Het neusje houd je op de loodlijn door goed van achteruit te activeren en de voorkant wat spanning los te laten.
Dit moet je thuis er goed in krijgen dan komt t op wedstrijd vanzelf.
Het hoofdschudden kan een teken van onbalans zijn op het begin
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent :)

renskesanne

Re: hoe diep in de hals lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:31

van mij mag ze wel veel ronder en lager zodat ze ook over de rug loopt, nu drukt ze der rug weg.
en je hander minder vastzetten op je been en meer gaan dragen boven de schoft.
en voorderest ben ik het wel eens met wat hierboven staat
veel succes :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:39

Geen van beiden, het paard drukt op beide foto's de rug weg en valt uit elkaar. Nu zijn dit slecht twee momentopnames! Maar dit paard lijkt me op het moment nogal wat kracht en soepelheid te missen om te kunnen praten over het plaatsen van het hoofd. Eerst sterker en rechter gaan maken, veel overgangen en veel figuren, altijd goed van achteren naar voren rijden, steeds die motor aan de gang houden met van voren een zachte en meegaande hand. Niet zelf inwerken van voren, daar krijg je alleen maar een krul mee. Naarmate ze sterker zal worden en haar lichaam beter gaat gebruiken zal ze vanzelf je hand opzoeken. Het correcte beeld is op de loodlijn waarbij de hals net na de oren buigt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:18

Topic voldoet niet aan de regels en blijft definitief op slot.