bambibambi schreef:Recht richten vind ik echt een must. Dit kan onder het zadel, logerend en aan de hand. Dit heeft meerdere voordelen.
Daarnaast vind ik grondwerk ook erg belangrijk. En nee grondwerk is geen vrijheidsdressuur.
Schriktraining vind ik ook een leuke afwisseling om te doen. Hierbij doe ik ook combinaties bij gewone training. Voorbeelden zijn : Dressuur rijden met stuk zeil in de bak. Paard moet er gewoon over heen gaan als of het er niet ligt. er op stil kunnen staan zonder problemen. OF pionnen in de bak met daarin vlaggetjes en er dressuur oefeningen er om heen kunnen doen zonder problemen.
als je echt opzoek bent naar trainingen zou je over balkjes kunnen rijden die op verschillende hoogtes en afstanden ligt. hierbij moet het paard echt gaan na denken waar en hoe hij zijn voeten plaatjes. Het is ook nog eens erg goed voor zijn buikspieren.
Er zijn genoeg oefening die je kan doen om het leuk te houden en de conditie en spieren gezond te houden.
op Bit staan genoeg artikelen
Wat heeft rechtrichten met afwisseling te maken? Rechtrichten neem je tijdens je trainingen standaard mee.
Ik zou inderdaad wel gaan voor wandelen, buitenrit.. ik snap nooit zo goed waarom mensen dat niet willen, ik zou er niet aan moeten denken om niet op buitenrit te kunnen. Ik denk dat het meer tussen de oren zit van de ruiter dan dat daadwerkelijk het paard er te 'wild' voor is.
Ik denk dat het juist heel erg goed is voor een paard!