Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Basilicium schreef:Misschien is het in-galop-blijven mede lastig doordat ze haar eigen balans nog niet zo goed heeft kunnen ontwikkelen in een beheerste galop. Wanneer je daar nog de ruiter bij op telt, die ongetwijfeld af en toe een foutje maakt in de vorm van zelf niet helemaal juist en gebalanceerd zitten, worden de moeilijkheden die het paard ervaart nog eens extra uitvergroot. Ik ben daarom heel benieuwd hoe jouw Friese merrie het galoperen op beide kanten volhoudt aan de longe, zonder ruiter? Denk hierbij aan een cirkelgrootte die gepast is voor haar niveau. Wanneer je daar al kleine problemen ziet met het evenwicht en het volhouden van de galop, dan vind ik het zeer begrijpelijk dat deze problemen er niet minder op worden zodra je een ruiter toevoegt aan het plaatje. Ik begrijp dat dit een rijtechnische sectie van Bokt is, maar ik denk dat de rijtechnische tips hierboven pas echt hun vruchten af kunnen werpen nadat deze merrie eerst Zonder het zadel bevestigd raakt in de galop.
Overigens heel stoer van je dat je je angsten nu opzij aan het zetten bent om met deze merrie weer opnieuw het vertrouwen in de galop te ontwikkelen
Merk je overigens nog links-rechtsverschillen in het inzetten danwel doorzetten van de galop?