Rondje B springen op het Pinksterconcours

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Rondje B springen op het Pinksterconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:01

Zondag 24 mei hebben wij meegedaan met het pinksterconcours in Houten. Mijn ponypaard is AR Noah el Nadir, een Arabische volbloed van 16 jaar oud. E pony tussen de paarden in het B springen :)
We hadden helaas 2 balkjes (wanneer niet :') ), 6,5 voor houding en zit en een 6,5 voor de wijze van rijden, en een 9 voor de algemene indruk.
Voor mijn gevoel werd Noah erg heet halverwege het parcours, nu ik het filmpje zie merk ik dat ik hem na de hindernis even wat meer terug moet nemen om de controle weer terug te krijgen, en daarna weer rustig aan naar voren moet rijden. De balk op de dubbelsprong kwam door een slechte afstand, ik liet hem er te dicht op lopen. De balk op de hindernis daarna kwam doordat we te veel snelheid hadden, hij sprong daardoor te vlak. Ook dat overkruist galopperen krijg ik een beetje een punthoofd van :') Ik probeer hem te corrigeren, maar als dat in of vlak na de wending niet lukt laat ik hem het zelf uitzoeken, anders stoor ik hem in zijn ritme. Ach ja, we zijn daarom ook maar een B-combinatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's met het watermerkje zijn gemaakt door TDV fotografie, de rest zijn screenshots uit filmpjes :)

MirandaMalik

Re: Rondje B springen op het Pinksterconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:23

Hier 007.. :P
Nou ik vind het knap. :))
Je ziet zelf ook wel wat er niet lekker loopt en das gewoon een kwestie van trainen en ervaring op doen.
Jullie doen het toch maar, hartstikke stoer!
Die close up van TDV is echt mooi!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:35

Wauw wat n gave pics!!! Ziet er echt fijn uit! En waar geen ruimte voor verbetering is bestaat ook geen ontwikkeling. ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:20

In overleg met ts verplaatst naar RIJ-ITP

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:29

Tam ik vind het zoooo stoer! Echt heel gaaf :D

Verder 0 verstand van springen, ik vind het er top uitzien! Knappe No!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:32

RIJ-ITP --> SPR-ITP

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:31

Zelfs op Bokt springen jullie van het ene naar het andere forum! :))

Voor houding en zit een 6,5 vind ik wel weinig want ik vind dat je wel mooi zit.
Van het rijden begrijp ik wel omdat je dan op een gegeven moment de controle een beetje kwijt raakt, Noah gaat het dan zelf wel even doen! _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:55

Ik heb geen flauw benul van springen maar woooow wat stoer ziet dit eruit! Ik vind het geweldig om naar te kijken en ga zo door!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:47

Dankjewel!! Zo zie je maar weer hoe veelzijdig die Arabjes zijn :D

Van een ander meisje hebben we nog een paar foto's gekregen:

Afbeelding

Met z'n ogen dicht :))
Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:44

Toffe foto's!
Hij heeft wel echt een fanatiek koppie! :D

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:47

Knap paard, maar waarom zit dat bit zo strak?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:50

wat een knapperd :D
en zelfs met zijn ogen dicht, zo zo :')

wat voor soort bit is dat? en waarom zitten er van die lange "sprieten" aan? dat heb ik echt nog nooit gezien

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:00

Lienie_F, dat is een kneveltrens. De dwarse 'uitsteeksels' geven een duwend effect, in plaats van een trekkende werking en kan niet door de mond heen gehaald worden. Wordt vaak voor jonge paarden gebruikt, maar omdat Noah zo enthousiast kan zijn is het voor mij prettig om bochten te kunnen rijden zonder dat het bit door zijn mond heen gaat :)

YSB, bedoel je dat je het bakstuk te strak vind zitten? Het bit ligt juist mooi los, is misschien net een half maatje te breed waardoor hij iets uitsteekt maar te strak zit hij zeker niet. Ik til mijn handen soms iets te veel op en Noah loopt iets te veel door de teugelhulpen heen waardoor er druk op het bit komt, ik denk dat dat is wat je bedoelt?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:06

Tammy_ schreef:
Lienie_F, dat is een kneveltrens. De dwarse 'uitsteeksels' geven een duwend effect, in plaats van een trekkende werking en kan niet door de mond heen gehaald worden. Wordt vaak voor jonge paarden gebruikt, maar omdat Noah zo enthousiast kan zijn is het voor mij prettig om bochten te kunnen rijden zonder dat het bit door zijn mond heen gaat :)

YSB, bedoel je dat je het bakstuk te strak vind zitten? Het bit ligt juist mooi los, is misschien net een half maatje te breed waardoor hij iets uitsteekt maar te strak zit hij zeker niet. Ik til mijn handen soms iets te veel op en Noah loopt iets te veel door de teugelhulpen heen waardoor er druk op het bit komt, ik denk dat dat is wat je bedoelt?

ah okee, dankjewel voor de uitleg :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:06

Ligt het aan mij of springt je pony erg lang? ik heb niet super veel verstand van springen, dus ik kan ook fout zitten :o Verder ziet het er wel netjes uit :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:23

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :P Bedoel je dat hij lang in zijn lijf wordt, dat hij ver over de hindernis gaat, of dat hij lang in de lucht blijft?
Noah is maar 1.50m stokmaat en de hindernissen zijn 1.00-1.05m hoog, dus hij moet zich wel lang maken en ruim afzetten om er overheen te komen :))

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:12

Tammy_ schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :P Bedoel je dat hij lang in zijn lijf wordt, dat hij ver over de hindernis gaat, of dat hij lang in de lucht blijft?
Noah is maar 1.50m stokmaat en de hindernissen zijn 1.00-1.05m hoog, dus hij moet zich wel lang maken en ruim afzetten om er overheen te komen :))

Haha, ik bedoel het eerste, dat ie lang in zijn lijf wordt :D ik had helemaal niet gezien dat Noah maar 1.50 is :roll: Sorry!