Na een aantal topics op spr-itp durf ik me nu te wagen aan een haw topic

Donn is helaas een week kreupel geweest, reden wil ik geven in pb. Ik heb t daarna rustig opgepakt, dus anderhalve week dressuur oppakken. Vandaag heb ik me weer gewaagd aan een sprongetje

Ik heb vandaag veel geoefend op de tip van Joolien, een galopsprong meer rijden ipv minder. Hierdoor komt hij een aantal keer te dicht, maar op deze hoogte vind ik dat nog niet zo erg, hij wachte en dat vind ik al heel wat!
Zelf ben ik niet zo te spreken over mijn houding van vandaag. Ik denk dat dat komt door het ruim twee weken niet springen. Maar ik druk mijn hakken niet genoeg uit, ik duik wat te veel en te snel, en ik geef niet genoeg mee.
Ik heb geprobeerd Donn in een rustig tempo op de hindernis af te sturen, ik vind dat dat vandaag echt super ging! Zoals al gezegd wachte hij (vaak) netjes voor de sprong. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!
Even een paspoortje voor wie Donn nog niet kent:
Donnie
6 jaar
KWPN
Springgefokt
Vader: Empire VDL
Genoeg gepraat, hier de video

Nog een screenshot van de eerste sprong over de stijlsprong met drie balken onder elkaar

En de weigering die daar vooraf ging

En als laatste, een foto van de dressuur vandaag. *LISA kijk toch eens naar voren!*

Over het algemeen ben ik erg tevreden over vandaag. Geen weigering op de oxer en op de dubbelsprong, wat een hele verbetering is. Mijn houding dus wat minder.
Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar, goede oefeningen voor ons zijn ook erg welkom

Edit; sorry voor het rare licht op het laatste filmpje en de foto van de dressuur, mijn vader had er perongeluk een filter onder gezet