Vorige maand heb ik mee mogen rijden bij een clinic van Rien van der Schaft, tijdens de Masterclass van Paard&Lifestyle. Heb hier heel veel van op gestoken en dit de afgelopen weken veel meegenomen in onze training: [RT-HAW] Daroma (M2) Paard&Lifestyle masterclass Rien van der Schaft
Het was uiteindelijk een zeer geslaagde wedstrijd. De nieuwe onderdelen zoals de travers, stap-galop, galop-stap en keerwendingen mogen nog veel en veel beter. Maar ben dik tevreden. Paar maanden geleden reed ik 1 van mijn laatste M1 wedstrijd bij dezelfde jury als van vandaag. Toen reed ik net aan 2x 180, waarbij de jury bij veel onderdelen had aangegeven dat ze meer van achter moest/bergopwaarts en meer de neus op de loodlijn. Dus het was best spannend of ook hij onze vooruitgang zag.
En die zag hij ook zeker! Ik ging naar huis met 2x een eerste prijs, met als punten: 193 (1e proef) en 180 (2e proef). Ben hartstikke trots, het zijn geen perfecte proeven maar onze progressie is duidelijk te zien. In januari gingen we zo nog de ring door: [RT-HAW] [video] Dressuurwedstrijd Daroma (v. Wonderboy, 6 jr.) M1
En dan nu de filmpjes van vandaag (tip: zet de filmpjes op HD):
Proef 1
Protocol proef 1:

Proef 2
Protocol proef 2:

En dan nog een foto van de Masterclass van vorige maand die echt nog met jullie wilde delen: