wissel serie springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elleskur

wissel serie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:17

Ik ben met mijn paard begonnen met de wissels om de pas te laten springen ik kom niet met de 4 wissel om de pas helemaal goed uit ,paard wordt best enthousiast met de wissels springen
De eerste wissel gaat makkelijk en beheerst bij de tweede wordt ze best enthousiast waardoor het ritme niet helemaal goed gaat
Ik ben nog maar heel kort ermee bezig om ze om die 4 te laten springen, ik vindt het niet erg dat we samen nog wat beter in het ritme moeten komen,maar dat heeft ook voornamelijk te maken dat we samen alles te snel soms willen doen.

Dressuurgek

Re: wissel serie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:17

Ik begrijp uit je bericht niet helemaal of je nu een serie 'om de pas' of een serie 'om de 4 passen' wilt rijden. Misschien kan je dat verduidelijken.

elleskur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 15:26

Een wissel serie rijden om de 4 passen is de bedoeling

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:50

Ok, helder.

Bij mij helpt het om niet zo gefocused te zijn op het aantal passen. Eigenlijk wil je erop trainen dat je je paard na elke wissel weer 'klaar' kan maken voor een volgende wissel, pas als je voorwaarden goed zijn spring je een wissel ook als daar 10 passen tussen zitten. Uiteindelijk gaat het steeds sneller lukken om je paard 'klaar' te hebben voor een volgende wissel.

elleskur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:50

Bedankt! dan ga ik daarmee aan de slag

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:06

Precies wat Dressuurgek zegt! En zorgen dat je zelf rustig en ontspannen in het zadel zit, op het moment dat jij gepannen bent voelt je paard dit aan en zal dan ook gespannen worden ;)
Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:10

Leer je paard wachten door bv tempowisselingen en appuyementen in te bouwen, en laat voor de zekerheid even je osteopaat meekijken want je paard zal de eerste en laatste niet zijn met een blokkade die door de spanning van je wissels gewoon last van z'n lijf heeft.