Training bynck

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Training bynck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 21:48

Hey hallo :D
In mijn laatste topic heb ik vele commentaren gekregen. En nu na enkele maanden & veel tips, trainingen en een dressuurzadel verder, heb ik besloten weer iets te posten.

Ik hoop dat dit wat verbetering is, voor mijn gevoel wel. Ik probeer m zeker nu meer naar voren te rijden. Nog steeds zie ik dat ik soms te streng ben in mn hand, wat opzich niet heel erg is, maar ik moet niet vergeten hem wel lucht te geven & te ontspannen, hier werken wij aan!

Ik heb inmiddels al mn 10 winstpunten in de L2, maar ik ga nog even wat verder trainen voordat ik M1 ga starten. Ik ben benieuwd wat jullie vinden & wees een beetje lief :D

ElineCath

Re: Training bynck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:51

Zeker veel beter! Erg knap hoe je alle commentaren hebt meegenomen en dan zo'n verbetering!

Kleine tip, probeer meer contact op je buitenteugel te houden. Je ziet dat jij meer op je binnenteugel rijd en je buitenhand ook hoger draagt. Probeer dit gelijk te krijgen.

Succes!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:52

Oke. Allereerst mooie pony.
Maar meid je handen je zit je houding !

Je hebt de pony veel te strak van voor . Probeer due voorkant los te laten en correct te gaan rijden . Licht contact van achter naar voren .
als ik jou was zou ik ook zit les gaan nemen je hangt naar achter in de teugels.
Verder vind ik het tempo te hoog hij overloopt zichzelf :)

Mooie pony dat wel

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:53

Ziet er veel beter uit! Ben wel benieuwd hoe hij op de ander hand loopt :)
En mag ik vragen waarom je steeds aan het doorzitten bent? Viel mij in je andere topic ook op ;)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 21:58

Ik weet dat ik hem nog wat te strak houd & dat zie ik ook op het filmpje. Maar als ik rijd heb ik totaal niet dat gevoel! Daarom is het ook goed dat ik het af en toe laat filmen :)

SindyKaya schreef:
Ziet er veel beter uit! Ben wel benieuwd hoe hij op de ander hand loopt :)
En mag ik vragen waarom je steeds aan het doorzitten bent? Viel mij in je andere topic ook op ;)

Jaa nog vergeten te zeggen. Het lijkt inderdaad alsof ik alleen maar rechts om rijd, maar dat is gewoon toeval hahah En ja, ik vind doorzitten gewoon fijner, het is niet zo dat ik het de hele tijd doe hoor, zeker begin & eind ben ik altijd aan het lichtrijden, maar dat staat gewoon niet op film haha

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:12

Leuke pony!

Wat mij opviel is dat je op sommige momenten je binnenhand een stuk strakker is dan je buiten hand,
ik denk zodra je je handen meer gaat ontspannen het voor het oog ook een stuk rustiger uit ziet.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:19

Ik vind het er mooi uit zien! (Heb het vorige topic overigens niet gezien...)
Ik vind alleen inderdaad dat je hem van voren iets te strak houdt maar dat geef je zelf ook al aan. Verder vind ik de overgangen nog wat slordig ogen. Dit mag net iets scherper en alerter. (Vooral bij de overgang terug naar draf vanuit galop viel het me op. Dit is dan ook bijna de enige overgang die er op staat :+ )
Ook moet je er aan denken dat je je been stil houdt, vooral in draf.
Verder ziet het er erg mooi uit! Jullie zijn een leuke combinatie!!
Veel succes met trainen voor jullie M1 debuut!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 00:18

Ziet er al super uit Tes! In de galop gaat ie nu wel wat 'hard', denk dat je voor de M moet kijken of je hem daar wat meer op het achterbeen kan krijgen en wat meer rust erin werken :)

In vergelijking met je andere topic ziet dit er al super uit! Ga zo door :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:12

Rust, is het enige dat ik denk bij dit filmpje :) Ik vind het er gehaast en afgeraffeld uit zien en ik zie veel spanning bij je pony en bij jezelf, sorry :)

Ik zou het tempo wat omlaag brengen, meer gaan lichtrijden en hem meer ruimte geven aan de voorkant. Meer gaan oefenen op controle, het hoeft niet snel of spectaculair, het moet goed en rustig..
En je houding lijkt inderdaad niet onafhankelijk, misschien zijn zitlessen wat voor je?

Heel veel succes !

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:44

Ik heb je vorige topic niet gezien, dus over verbeteringen ed. kan ik niks zeggen,
maar je hebt een leuke pony (paard?) en weet aan welke punten je moet werken.

Ik heb het filmpje een paar keer bekeken en daar vielen me een paar dingen op: (ik bedoel dit echt als positieve kritiek, want het ziet er zeker niet verschrikkelijk uit en zo te horen werken jullie er hard aan! :D )
In de bochten lijk vooral met je binnenhand te sturen waardoor hij niet helemaal lekker door zijn lijf buigt (met name in de galop is dit goed zichtbaar, in draf vind ik m fijner ontspannen! :) ). Ook loopt hij nu iets in een overhaast tempo wat waarschijnlijk mede veroorzaakt wordt doordat hij daar de ontspanning niet helemaal kan vinden. Wat ik zou willen aanraden (en wat je er mee doet mag je natuurlijk helemaal zelf weten :D ) is om aan de gang te gaan met rechtstellen en overgangen, maar dan vooral kleine overgangetjes. Ik zie dat je nu traint voor de middendraf maar dat het verruimen meer is dan je pony aankan op dit moment. Probeer hele kleine schakelingetjes te rijden in draf en galop, klein beetje naar voren en klein beetje terug. Zo activeer je toch het achterbeen en train je effectief zonder dat dit ten koste gaat van de ontspanning ed. :) Voor galop kan dit ook helpen bij het tempocontrole. Probeer ook je pony meer op twee teugels te rijden je buitenteugel meer te betrekken bij de wendingen, zorg dat je hem dus niet alleen met je binnenteugel instuurt. Op die manier wordt het voor je pony ook makkelijker om te buigen in zijn hele lijf om je been. :) Verder, probeer lekker af te wisselen in die halshouding in galop. Als hij vast houdt kan je hem bijvoorbeeld ook eens iets naar buiten inbuigen en weer terug, maar ook hier weer kleine stukjes. En bij alles, probeer zacht te blijven met je hand. Teugels korter en handen wat lager zullen hier misschien al wat bij helpen en hoe zachter jij bent met je hand, hoe fijner je pony uiteindelijk zal worden in zijn mond! :)

Sorry, dit lijkt misschien een hele berg aan commentaar (met soms wat herhaling :+ ) maar dit is wat me opviel tijdens de filmpjes en het is zeker niet dat je rijden slecht is of dergelijke! Maar als je dit wat meer op orde hebt dan wordt het M1 straks veel makkelijker omdat je een betere basis hebt om op terug te vallen :D Ik denk zeker wel dat je al goed bezig bent omdat je aan sommige punten al aan het werk bent en jullie zijn een superleuke combinatie. :) Heel veel succes en ik kijk uit naar een volgend topic!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:09

Oh jeetje sorry dat ik het zo zeg maar wat hou je hem strak.

Wat ik zie is iemand die geen onafhankelijke zit heeft en zich 'vasthoud' aan de teugels. Je zit enorm aan hem te hangen, laat hem een los gooi maar gewoon weg, beugel eraf of opsteken en doozitten maar! Ik zie wel echt vooruitgang maar je mag echt vriendelijker worden. Ik zou nog even wachten met het M1, daar komen julle echt wel :D lijkt ook misschien veel commentaar maargoe dat ik wat ik zie haha!

Ik hoop dat je er wat mee doet! Verder vind ik het wel een heeeeele leuke pony! Die heeft ook echt wel potentie maar ik denk dat jullie nog meer een team moeten worden, dit gaat echt nog wel gebeurem hoor! :D

Kei veel succes meid! En gefeliciteer met je puntjes!!!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:10

Ik vind het beter dan je vorige topic, maar ik zou het toch nog wel wat losser willen zien. De rust mag er ook wat meer in, het komt soms op mij over dat je zelf ook niet echt weet waar je je oefening uitvoert en vooral waar het ophoud.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:08

Eens met bovenstaande commentaren. Ik vind dat je vreselijk hangt vooral tijdens draf. Het ziet er ook heel ongecontroleerd uit. Alsof jullie alles heel snel moeten doen.

Je hebt wel een leuke pony en ik zie dat je goed aan het werk bent om steeds beter te worden. Succes met trainen voor de M.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:41

Ik zou toch ook wat meer gaan lichtrijden. Dan belemmer je je paardje wss ook minder en hang je ook minder!

Verder zeker leuke pony en Veel succes met de tips en het verder trainen!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:41

Leuk dat je het commentaar positief hebt opgepakt!

Je zit is idd wel een dingetje :o Vind hem ook wat te veel met zijn kin naar zijn borst lopen hij zou zijn neus wat meer naar voren mogen doen zeker voor de M1 straks!

Je pony ziet er braaf uit ga eens met een elastiek rijden( niet te strak) zodat je je daar even niet mee bezig hoeft te houden En alleen maar op je zit rug recht vanuit je onderrug! en je handen voor je uit houden voor je zadel Dit zal in het begin best een beetje raar zijn! Maar jou focus ligt te veel op het "aan de teugel rijden " Juist door even niks te doen wordt het straks alleen maar beter!

Doe dit een week of 2 en dan nog 2x per week bijvoorbeeld En zo ook je overgangen rijden op je zit Maak je lang rug recht diep zitten ophouding niet er aan gaan hangen is niet nodig

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:44

Ook ik heb je vorige topic niet gezien, maar ik wil hier wel even op reageren :)
Maar eerst, je hebt echt een super leuke pony! Echt een heel leuk beessie ;)

Wat mij vooral opvalt is je zit en je benen. Je bovenlichaam hangt een beetje naar achter (soort stoelzit). Op het moment dat je aan de slag gaat met lichtrijden, 'duw' je als het ware je bovenlichaam een beetje naar voren om in evenwicht te blijven. (Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel... Anders moet je het nog maar even vragen ;) ) Je maakt je rug recht en lang en duwt je schouders dan, als het goed is, wat meer naar achteren. Ik dit dat wanneer je dit goed onder de knie hebt, je zit ook beter wordt op het moment dat je doorzit :)

Over je benen is het denk ik belangrijk dat je ze iets stiller houdt en probeert je hakken iets meer uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien. Zelf vind ik dit soms ook best lastig, maar ik denk wel dat dit belangrijk is. Zeker als het goed is om iets te verzamelen in de galop, is het belangrijk dat je benen niet tegen de buik van je pony 'aantikken' en dat je je hakken niet in de buik 'duwt', want hierdoor gaat ie alleen maar versnellen :)

Nogmaals, tis alleen maar om je te helpen :) Ik vind echt niet dat je slecht rijdt ofzo, verre van zelfs en anders kan je ook nooit zo ver zijn gekomen :)
Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Liefss,

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:11

dresjoepie schreef:

J
Je pony ziet er braaf uit ga eens met een elastiek rijden( niet te strak) zodat je je daar even niet mee bezig hoeft te houden En alleen maar op je zit rug recht vanuit je onderrug! en je handen voor je uit houden voor je zadel Dit zal in het begin best een beetje raar zijn! Maar jou focus ligt te veel op het "aan de teugel rijden " Juist door even niks te doen wordt het straks alleen maar beter!

En dan ben je alsnog bezig met in de krul rijden.
Paard mag veel meer op eigen benen gaan lopen. Vind het nog lang niet M-waardig. En zo in de training niet eens L2-waardig.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:52

FriesWytske schreef:
dresjoepie schreef:

J

En dan ben je alsnog bezig met in de krul rijden.
Paard mag veel meer op eigen benen gaan lopen. Vind het nog lang niet M-waardig. En zo in de training niet eens L2-waardig.

Oke hier wil ik nog wel even op reageren. Wie ben jij om te bepalen dat het niet L2-waardig is :? TS heeft op wedstrijd toch echt de punten bij elkaar gereden en die komen echt niet zomaar uit de lucht vallen. Ik vind je feedback niet onderbouwd en onnodig onaardig verwoord. :) Zo kun je niet verwachten dat iemand hier gemotiveerd mee aan de slag gaat.. Probeer alsjeblieft de volgende keer het wat anders te brengen :o

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:52

Vergeleken met je vorige topic ben je stukken vooruit gegaan, knap werk!

Nu word het tijd om de pony met meer afdruk te laten lopen, dmv vele overgangen en vooral schijnovergangen.
Probeer je buitenhand wat meer te laten zakken en je binnenhand afentoe even toe te staan.

De contragalop mag wat rustiger, hij valt nu erg over de buitenschouder weg en overbuigt zich.

Heel veel succes en ben zeer benieuwd naar je volgende, verbeterde, topic.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:55

Je hebt zeker wat gedaan aan de tips! Goedzo!

Ook ik vind dat hij van voren meer lucht mag krijgen, hij wordt strak gereden.

Probeer in zijn galop meer op het achterbeen te rijden, met de middengalop gaat hij wel hard, maar hij verruimt niet echt. Ga veel schakelen in je galop, en probeer zeker in je galop rust te krijgen.
Zo krijg je een mooiere galop, betere sprong en een mooiere middengalop!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:34

Vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, maar er mag wat meer rust in komen zoals ook al gezegt is, al snap ik heel goed dat dit niet makkelijk is, zo te zien is het best een felle pony die heel graag naar voren wil.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:53

als allereerst leuke pony.

maar probeer die handen stil te houden want wat je nu doet is zagen, en daardoor loopt hij alleen in een krul maar hij moet de rest van zn lichaam ook meenemen :')
en over je benen porbeer in galop je tenen ook recht te houden. en als je middengalop doet hoef je niet zo'n grote hulp te geven want hij vloog weg.

veel succes in het m1 :):)

BarryB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:46

Wat een leuk paard heb je.
Echter zie ik dat je moet werken aan je aanleuning in galop, zijn hoofd hals houding is nog niet stabiel.
Ook moet je nooit met een scheve aanleuning wegrijden naar de middendraf, dan krijg je altijd tactfouten.
Veel succes verder in het M1 :)

Melissamundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:50

Wat zijn jullie een leuke combinatie! Ik vind het er erg fijn uit zien hoe je rijd!