Bijzet teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliqueeee

Bijzet teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 09:44

Is een bijzet teugel geschikt om de achterhand van je paard meer te trainen? Mijn paard heeft er namelijk een handje van om te sloffen met zijn achterbenen. Om dat weg te trainen rij ik heel veel tempo wisselingen, maar daarbij steekt hij steeds zijn neus in de lucht waardoor de wisseling ook niet meer geheel zinvol was. Als iemand rijtechnisch advies voor me heeft, of ervaring met een paard met zwakke achterhand dan hoor ik het graag!

mvg,

Angelique en Eau de Cartier

Anoniem

Re: Bijzet teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:01

Nee een bijzetteugel helpt niet, goed les nemen wel ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:10

Bijzetteugel is niet de weg...gericht trainen eventueel onder gedegen begeleiding is dat wel...uiterst zinvol kan ook zijn,,,,longeersessies,,,maar let wel...dat is niet rondslingeren aan een touwtje op een halster..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:04

Omdat dit meer een vraag is dan een discussie;

RT-D --> RT-V

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:07

De enige bijzet die misschien zou kunnen helpen is een pessoateugel voor bij het longeren, voor de rest is correct en gericht trainen onder de goede begeleiding de enige oplossing.

Angeliqueeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 17:13

Okeej! Bedankt voor jullie advies! Ik was over het algemeen al helemaal geen fan van bijzet teugels, maar ik dacht misschien helpt het de achterhand trainen. In longeren heb ik helaas nooit les gehad dus daar ben ik niet zo'n held mee, maar we blijven oefenen :). Ik ga voortaan ook meer balkjes lopen etc.