ik zit met een probleem...
ik ben momenteel een pony aan het inrijden. het is een fjordenmerrie van 16 (?!) jaar oud. omdat ze altijd keuringen heeft gelopen is er voor de rest weinig mee gedaan.
omdat we dat zonde vonden van de super mooie pony besloten we haar te gaan inrijden.
ik heb besloten om dat zelf te doen omdat ik mijn andere pony ook zelf heb beleerd op latere leeftijd.
ik heb genoeg rij ervaring ervoor en weet hoe ik dat moet aanpakken. Veronica pakt het zelf ook heel goed op. alleen we lopen nog tegen 1 dingetje aan...
Veronica is nogal lui van zichzelf en als het voor haar te moeilijk wordt of ze is moe, begint ze te staken.
Dat staken houd bij haar in dat ze omhoog komt (niet echt stijgeren maar meer een beetje dreigen), ze doet haar oren in haar nek en gaat op haar plek rondjes draaien.
ik heb al van alles geprobeerd, als ik aan de longe rij is er niks aan het handje, maar uiteindelijk wil ik dit natuurlijk niet nodig hebben... ook spoortjes al geprobeerd alleen dan komt er ook nog eens bij dat ze naar je voet gaat happen (ik schop haar niet hoor met de sporen!), ik denk dat ze dat gewoon doet omdat ze het irritant vindt. ook een zweep helpt nauwlijks want als ik haar dan eens een tik geef, reageert ze daar niet eens op! het maakt er allemaal niets uit...
we zijn er ookal een heletijd mee bezig om dit beter te laten worden, soms heeft ze een goede dag en dan gaat het super, maar soms heeft ze toch van die dagen..

aan het zadel kan het ook niet liggen want hier is al naar gekeken..
als iemand tips heeft hoor ik het graag...
groetjes