Goldika is de 11 jarige KWPN Merrie van mijn vriendin Mira, nu hebben we een issue want op de een of andere manier breekt ze bij een bepaalde sprong uit.
Laat me het uit leggen; vandaag zijn we gaan springen en ze zei dat ze van de week superlekker ging en 1.10m geen probleem was, want dat doen we vaker (vooral als voorbereiding van het L). We zijn begonnen met een leuk parcourtje van 3 hindernisjes waarvan allemaal kruisjes (om en nabij de 50/60 cm), dat ging allemaal prima. Stijltje gemaakt van 80cm, ook nog makkelijk en ruim er overheen plus oortjes naar voor en ruim voldoende impuls.
Maar toen we daar een stijltje van 1m (haar wedstrijd niveau) van maakten, ging het mis. Goldie erlangs en Mira er naast gevallen .. zand eraf en weer opgestegen, nog een keer dan, weer 80cm van gemaakt. Maar vanaf dat moment vertikte ze gewoon om er over heen te gaan, steeds weer erlangs. We zijn zelfs nog gezakt naar 50 cm, ook dat nieteens! Het andere kruisje was geen probleem, de oxer dan weer wel. (was niet hoog, ik gok 60cm)
Wij begrepen er niets van, ze had haar benen er aan, impuls zat, netjes binnen twee teugels en dan tóch gewoon niet gaan ..
Uiteindelijk hebben we de balken van de probleem sprong maar volledig op de grond gelegd en dat deed ze wel, weer rustig opgebouwd naar 40cm kruisje, deed ze ook maar toen het een 40cm stijltje was nietmeer, hoppa daar ging Mira weer het zand in.
Niks ergs aan de hand, gewoon stomverbaasd dat ze het niet deed. Toen het zadel maar iets naar achter gelegd en het nog eens geprobeerd, toen heeft ze het gedaan en zijn we gestopt. Het is dus steeds wel goed afgesloten, ook al is het heel laag.
Dit is vaker aan de hand, zo ook de laatste springwedstrijd waar we heen gingen (B). De eerste sprong was geen probleem maar de tweede hindernis heeft ze tot 3 keer toe geweigerd, steeds maar uitgebroken. Tweede ronde weer hetzelfde, eerste hindernis prima, tweede 3 weigeringen.
We hebben zelf al nagedacht wat het kon zijn maar we zijn er nog niet uit, help.