Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Goed dat je zelf al met een kritische blik naar je eigen beelden kan kijken! Daar heb je veel aan. Ik denk dat het inderdaad zeer de moeite waard is om zitlessen te nemen. Is dit iets wat jouw instructrice je aan kan bieden? Ik denk dat je het zeker met haar kan bespreken. Ik zou dit inderdaad aan de longe doen, zodat je niet op 101 dingen tegelijk hoeft te letten.
Relaxte draf, ontspannen galop, je zou echt niet zeggen dat dit de eerste keer op d'r was!
Merk op dat ik het over meerdere zaken heb, ik durf het zelf niet goed samen te vatten in één term. Onafhankelijke zit is zeker iets waat je aan kan werken, maar dat dekt niet de volledige lading van wat ik bij je foto's opmerk.
. Dusja, om die twee redenen zou ik zeggen, neem zitles: zodat je je écht even kan focussen op houding/zit/balans en zodat je op een levendige manier leert hoe het wel en niet moet. Natuurlijk kan je ook tijdens niet-zitlessen aan je zit werken, maar dan ben ik bang dat je al snel zodanig bezig bent met het rijden dat de aandacht voor zit, houding en balans er weer bij in schieten.
Aan de andere kant kan je natuurlijk overwegen om op een wat minder turbo paard aan je zit te gaan werken, bijv. een paard dat wat meer rust in zijn hoofd heeft tijdens het rijden.