Samen met Particolare (Parti) heb ik afgelopen weekend meegedaan met Texelweekend. Zowel zaterdag als zondag hebben we twee L1-proeven gereden. Het was onze allereerste buitenwedstrijd, dus ik was best wel zenuwachtig

Van de zaterdag heb ik helaas geen foto's en filmpjes, maar ondanks alle spanning en de vele interessante dingen voor Parti

Daarbij kwam ook het weer dat niet helemaal mee zat, waardoor Parti regelmatig onderuit ging. Ik heb daarom besloten om hem toch maar op ijzers te laten zetten, zodat we de zondag (en volgende wedstrijden) hopelijk zonder te glijden de proeven doorkomen.
Zondag ging het voor mijn gevoel al een stuk beter, al kon ik wel merken dat Parti snel moe werd in zijn benen door het extra gewicht van de ijzers. Hierdoor kwamen de middengangen er ook niet uit, wat goed te zien is op de filmpjes hieronder.
Dingen/verbeterpunten die mij het meest opvallen:
-Parti mag nog wat losser zijn in zijn kaken, zodat de nek wat ronder wordt en hij meer uit de schoft omhoog komt
-Meer scharen, niet versnellen tijdens het wijken. Betere reactie op het rechterbeen en rechterschouder meer begrenzen bij het wijken voor het linkerbeen.
-Overgang draf-galop zonder te versnellen in draf
-Mijn hakken meer uitdrukken en benen lang maken
-Schouders en met name linkerhand ontspannen (vorig jaar ben ik behandeld voor mijn rug en schouders, maar de constante spanning in mijn spieren komt nu weer terug)
-Hals meer laten zakken bij het halsstrekken
-Galop mag veel kleiner, iets meer verzameld.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie denken dat mijn punten waren!
Brandt los