balans boven de sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

balans boven de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:19

Hallo,
Ik heb een leerling die sinds kort les heeft met mijn paard in plaats van die van haar. Nu zit ik met een probleem, zij kwam altijd mooi mee met haar eigen paard maar met die vna mij komt ze te gouw terug in het zadel waardoor ze hard neer komt in het zadel.
We werken aan het rijden zonder zadel en veel in verlichte zit maar het gaat nog steeds niet veel beter.
Tips?

Princesj

Re: balans boven de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:23

Wat goed helpt bij de bewustwording van druk op de beugels houden, is lichtrijden in galop.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:36

Voltes en slangevoltes rijden en overgangen rijden in verlichte zit, veel schakelen tempo wisselingen en dat soort dressuur oefeningen in verlichte zit doen helpt enorm bij het balans houden voor tijdens en na de sprong! Probeer haar ook in verlichte zit der armen los te houden van het paard dus niet steunen op de hals terwijl ze deze oefeningen doet! Succes!

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:39

dank jullie wel, zal er mee aan de slag gaan dit weekend.
Ik sta open voor meer tips
Mijn paard heeft een best wel krachtige afsprong, ook met kleine sprongetjes en met haar probleemen met het balans wordt ze afgefuurd.