Sinds 3 maanden weer in het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Sinds 3 maanden weer in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 22:24

Zoals de titel laat weten rijdt ik pas weer sinds 3 maanden paard. Nadat ik ruim 7 jaar niet meer op een paard gezeten had. Ik heb wat rijlessen genomen om mij balans weer een beetje op orde te krijgen en een poosje geleden ben ik nog in het bos van mijn paard gevallen omdat ze er had vandoor knalde in galop.

Ik rijd hier op Toulouse een 15 jarige KWPN merrie van mijn moeder. Nu ik de filmpjes terug zie vallen mij een paar dingen op. Toulouse draaft wat sloompjes, ze wilde vandaag moeilijk ontspannen. Ik wilde haar wat rustiger en ontspannen laten lopen, maar als ik het terug zien denk ik dat het hier wel wat actiever had mogen zijn. Galopperen ging lekker ze viel even terug in draf in het begin van het filmpje en toen sprong ze op het rechte stuk weer aan. Ik houd mij handen misschien wat wijd uit elkaar, mijn ellebogen steken wat van mijn lijf af.

Mijn vader heeft gefilmd met de telefoon, de kwaliteit van de beelden is niet geweldig. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Als je een piepend geluid hoort onder het filmpje, dat is de teckel van mijn ouders. Hij kon niet wachten tot hij het paard bij mij op schoot mocht uitstappen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Netam89

Re: Sinds 3 maanden weer in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:42

Ik zou haar zelf wat voorwaartser willen zien, ook mag je wat meer contact houden met de teugels. Probeer je teugels wat korter te pakken en je handen iets meer naar voren te doen, je hebt ze nu bijna op je schoot liggen. Volgens mij is het een vriendelijk dier :)

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 13:11

Okay bedankt, ik ga het bepreken met mij instructrice.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:33

Ik vind het er heel ontspannen en relaxt uitzien :) In het eerste filmpje eigenlijk iets té relaxt haha, maar ik kan me voorstellen dat je nu vooral een rustige draf wilt. Mocht je zelf niet goed voelen wanneer ze rustig maar wel actief draaft (dus niet sloft zoals nu), dan zou ik dit eens aan je instructrice vragen. Het galopfilmpje vind ik een heel fijn beeld geven, je hebt je handen mooi stil en je hoort hem ook lekker briesen. Super dat je dat na pas weer drie maanden en een val erbij zo al voor elkaar krijgt! Blijven doortrainen, en dan ben ik benieuwd hoe jullie er over een paar maanden uit zien!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 17:10

Ik was 4 of 5 weken geleden met haar het bos in de gegaan en toen was ze eigenlijk super braaf. De week daarvoor hadden we ook gegaloppeerd in het bos naar toen kostte het mij veel moeite haar weer terug te nemen van galop in draf. Het was lekker weer en er waren veel wandelaars, dus konden we niet op het plekje waar mijn moeder haar meestal laat galopperen gaan. Ik koos voor een ander pad al een flink eind op de terug weg naar stal. Het was toen net of Toulouse iets had van YOLO en die knal er uit rengalop vandoor. Dat kan ik nog niet uit zitten, ik ben pas net weer begonnen. Ik vind Toulouse een lief paard en ik neem het haar niet kwalijk dat zij lekker de benen wil strekken in het bos, maar ik ben nog niet zo ver. Misschien was het ook geen goede keuze op de terug weg naar huis gaat ze altijd harder.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:43

Wat leuk dat je weer bent gaan rijden!
Ik vind je heel vriendelijk rijden :) geniet er lekker van. Galop vind ik mooi en ontspannen eruit zien!

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 04:16

Wat leuk dat je na zo'n lange tijd weer bent gaan rijden :D
Het ziet er inderdaad heel ontspannen uit, fijne manier om zo weer vertrouwen te krijgen.
Als je haar in draf wat makkelijker wil laten ontspannen en actiever krijgen kun je misschien wat tempowisselingen rijden. Zo wordt haar achterhand geactiveerd waardoor ze voor makkelijker de hand wil volgen én wordt ze wat actiever. :) Heel veel succes nog, ik vind jullie een erg leuke combinatie

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 08:33

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik heb donderdag weer les.

Garuda96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:34

Ik vind het er ook ontspannen uitzien. Misschien kun je haar wat actiever krijgen door tempowisselingen te rijden en veel figuren. Gewoon goed bezig blijven zodat ze haar koppie erbij moet houden.
Je zit er mooi op!

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:56

Ziet er goed uit na ruim 7 jaar!
Inderdaad wat meer voorwaarts en je handen wat meer dragen, maar ik vind het er zeker niet verkeerd uit zien na zo'n lange tijd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:00

Na 7 jaar vind ik het netjes hoor!

Probeer wel je teugels wat korter te pakken en je handen watm eer naar voren te doen. Is ook beter voor je houding en je gaat er trotser van zitten!

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:31

Wat zit je netjes stil met je benen :) Fijn om ook eens te zien

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 08:16

Toulouse loopt van zichzelf wel actief, ik denk dat ik haar het laten sukkelen omdat ik het rustiger wilde. Ik zal haar volgende keer minder inhouden, en ik ga kijken wat ik met mijn handen kan doen.