Hallo! Dit was de tweede keer springen op vreemd trein voor ons. Ik heb het paard zelf opgeleid maar hiervoor alleen maar ponys gereden dus die overstap is best wel moeilijk. Waar ik het meest moeite mee hebt is mee komen boven de hindernis, een paard springt toch wel heeeel anders als een pony hihi Verder opzich wel tevreden
Goed naar je instructeur luisteren, die zegt de goede dingen!
Werken aan je eigen balans en zelf naar voren denken.
Es_ther
Geplaatst: 25-04-15 18:32
Ik heb t idee dat je niet helemaal met m mee kan komen! Bij de landing lijkt het wel of je een beetje gelanceerd wordt. Probeer wat meer mee te geven, en goed luisteren naar je instructeur, die zegt een boel goede dingen!
Wel een gaaf dier zeg
Anoniem
Geplaatst: 25-04-15 18:34
Ik zou lekker rustig aan doen met dit paard. Nog zo jong en heel onzeker, en dan kom je zelf ook niet lekker mee. Ik zou nog niet van die parcourtjes met lange lijnen/veel galopperen gaan springen want hij valt ontzettend uit elkaar en vooral op die oxer krijg je dan linke situaties, of hij gaat stoppen of hij springt er middenin. Ik zou t lekker laag en makkelijk houden, wel lijntjes rijden maar dubbelsprongetjes en in-uitjes, meer niet. Daarnaast zou ik me eerst gaan focussen op de dressuur, sterker worden, galop ontwikkelen maar ook jouw zit verbeteren want je zit boven de sprong niet mee doordat je heel slechte balans hebt. Je hebt weinig steun in het zadel en ben t heel bewegelijk. Eerst dus goed aan je eigen houding gaan sleutelen en pas als je wat verder bent weer dit soort lesjes mee gaan pakken, ik denk dat dat veel vruchtbaarder is voor jullie.
michelle3112
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-15 18:35
Bedankt! Genoeg dingen nog om aan te werken. En heb idd moeite met het mee komen en de balans bij dit paard idd. Ook het inschatten van de afstanden is nog een beetje lastig omdat een pony toch wel kleiner gallopeerd
De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan. Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc. Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.