Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minifries schreef:ik weet dat de fout bij mij ligt gelukkig, vandaar dat ik het idd hier vraag. Thnxx voor de reacties. Ze loopt met juiste stelling. werk ook veel op de volte en vraag hierbij ook stelling door mijn binnenteugels iets meer richting knie te brengen, niet extreem natuurlijk, mijn instructrice helpt me er altijd enorm mee, maar zegt ook al ze houd vast. rijd veel slangenvoltes, gebroken lijnen etc. Het is niet zo dat ik constant ophoudingen aan het maken ben, dat absoluut niet, probeer zo rustig mogelijk in de mond te zijn. ze is nu goed te sturen op de beenhulpen, daar heb ik mijn teugels niet voor nodig. Schouder binnenwaarts pak ik altijd ff een paar x op de lange zijde mee en gaat ook gewoon goed. Maar ik zal jullie tips direct gaan toepassen morgen. Het is ook echt van de laatste paar weken dat ze weer met vashouden en sterretjes kijken begint, voorheen was ze lekker soepel en liep ze keurig, iets opgekropt, maar ook dat is al een flink stuk verholpen door haar meer voorwaarts te laten gaan zodat ze wat meer lengte in haar hals krijgt. Zal een foto bijvoegen van mijn houding en hoe ze normaal gesproken netjes en ontspannen loopt.
Thnxx voor jullie reacties, waardeer ik enorm
piezze schreef:Volgens mij is stelling vragen met terugwerkende binnenhand hand ook niet goed. Dan breng je volgens mij je paard uitbalans. Ik denk dat je je binnenhand alleen iets naar binnen brengt. Niet naar je knie dus. En je buitenteugel tegen de hals. Verder draai je met je zit iets naar binnen. Iets je binnenbil verzwaren en iets meer gewicht in je binnenbeugel zetten.
piezze schreef:Voor mijn gevoel zal een paard over de buitenschouder vallen als je die buitenteugel er niet bijhoudt maar ik ben ook geen expert, doe alles op gevoel.
piezze schreef:Volgens mij is stelling vragen met terugwerkende binnenhand hand ook niet goed. Dan breng je volgens mij je paard uitbalans. Ik denk dat je je binnenhand alleen iets naar binnen brengt. Niet naar je knie dus. En je buitenteugel tegen de hals. Verder draai je met je zit iets naar binnen. Iets je binnenbil verzwaren en iets meer gewicht in je binnenbeugel zetten.
minifries schreef:.Nu gaat dat erg goed en loopt ze vaak erg mooi en netjes aan de teugel zonder ook maar enige druk.