Elmira, Bakkabouters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ErikaRensy

Elmira, Bakkabouters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 12:59

Goedemiddag iedereen, *\o/*

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1834828
Naar lang twijfelen heb ik toch besloten dit forum te plaatsen.
Bij mij vorige forum kun je lezen over mijn haflinger, waar ook dit forum weer over gaat.
Inmiddels rijdt ik met een gewoon bit en is de pessoa helemaal verleden tijd.

Nu heb ik alleen een lastig puntje, en dat is dat Elmira nog wel is (best vaak) bakkabouters ziet.
Op de weg doet ze eigenlijk nooit een stap verkeerd, en met rijden in de weilanden ook niet.
Maar zodra je in de bak komt dan gaat het soms een half uur goed en ineens ziet ze kabouters.
Zowel alleen als met meerderen in de bak.

Naderhand dat ze dit doet kunnen we er altijd wel om lachen , maar met de wedstrijden is het niet zo leuk meer.
Daarom hoop ik dat meerderen hier last van hebben en mij goede tips kunnen geven.

Hieronder staat het filmpje waarin je kunt zien wat ik bedoel.

Graag hoor ik opbouwende kritiek, ik weet dat er heel veel punten zijn die we moeten verbeteren.
Evenals:
~mijn houding is niet super.
~mijn voeten staan als kapstokken. ( dit komt ook door mij slechte knie. ik kan deze niet naar binnen draaien)
~benen moeten stiller.

Ik hoop dat jullie ons goede tips kunnen geven, want op 17 mei willen wij graag meerijden met de onderlinge wedstrijd op onze manege.

Alvast bedankt!
En hoefjes van Elmira /3 /3 .

Afbeelding Y;( <3 <3 *-:)

(hou het vriendelijk graag, ik ben ook niet perfect. En kan ook nog lang niet alles perfect. +:)+ )
[/size]

Anoniem

Re: Elmira, Bakkabouters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:13

Je pony doet t wel sneaky. Maar ze is slim, want zodra ze wegspurt, zet jij haar stil en is t werk over. Doe je dat altijd? Heb je verder meer materiaal want ik heb t idee dat ze ook wat onregelmatig is? Maar dat kan ook aan jouw rijden liggen maar dat kan ik niet zien in dit filmpje.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:14

Voor zover ik het kan beoordelen van een filmpje neemt ze je gewoon in de maling.
Probeer eens om met meer overtuiging en leiding te rijden of misschien iemand anders te laten rijden die dat kan. Grote kans dat dit gedrag dan verbeterd.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:18

Ze neemt je inderdaad gewoon in de maling en ze doet het heel sneaky. Maar ze bouwt het wel op, je kunt het al zien in de spanning in haar hele lijf, het vastzetten en zwiepen met haar staart. Ik zou haar meer aan het werk als ik jou was :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:19

Hoe ligt je zadel? Ik heb namelijk het idee dat ze niet helemaal fijn loopt vanuit de schouder. Doet ze het vaker als je afwend?

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 13:20

Joolien schreef:
Je pony doet t wel sneaky. Maar ze is slim, want zodra ze wegspurt, zet jij haar stil en is t werk over. Doe je dat altijd? Heb je verder meer materiaal want ik heb t idee dat ze ook wat onregelmatig is? Maar dat kan ook aan jouw rijden liggen maar dat kan ik niet zien in dit filmpje.

kerensa schreef:
Voor zover ik het kan beoordelen van een filmpje neemt ze je gewoon in de maling.
Probeer eens om met meer overtuiging en leiding te rijden of misschien iemand anders te laten rijden die dat kan. Grote kans dat dit gedrag dan verbeterd.

Normaal gesproken pak ik haar wel gewoon door, in dit filmpje zat ik voor de derde keer op haar nadat mijn toenmalige paard werd doodgereden vandaar dat ik haar stil zette, uit eigen angst. Idd de tips van iets meer leiding ga ik op letten!!

Wat betreft ander beeldmateriaal ik heb zo snel geen andere filmpjes (ik zal proberen ze deze week te maken.) . Ze is onlangs nog gecontroleerd door de dierenarts en naar zijn zeggen en mijn doen loopt ze gewoon goed. iniedergeval bedankt voor de tips! filmpjes volgen snel.

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 13:25

__elise__ schreef:
Ze neemt je inderdaad gewoon in de maling en ze doet het heel sneaky. Maar ze bouwt het wel op, je kunt het al zien in de spanning in haar hele lijf, het vastzetten en zwiepen met haar staart. Ik zou haar meer aan het werk als ik jou was :j

kerensa schreef:

MarjanB schreef:
Hoe ligt je zadel? Ik heb namelijk het idee dat ze niet helemaal fijn loopt vanuit de schouder. Doet ze het vaker als je afwend?

Mijn zadel is afgelopen maand gecontroleerd, dat ze me in de maling neemt heb ik ook echt het gevoel van. Omdat ze het op het gras niet doet, terwijl ik op het gras dezelfde oefeningen van haar vraag. Ik rij haar nu gemiddeld z'n 5 x per week. En wil vanaf morgen het echte bak werk weer gaan oppakken. ( dit durfde ik alleen niet helemaal na het ongeluk van 21 januari. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1833866 )

Bedankt voor jullie antwoorden!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:55

Joolien schreef:

Ik zag ook onregelmatige beweging, op het filmpje is je pony niet rad.

Over de bakkabouters...Als je pony dat doet zou ik vooral niet van hand veranderen maar op de volte zetten en heb flink door laten lopen. Nog net een slagje harder dan dat zij wil. Denk dat ze er dan snel genoeg mee ophoudt. Deze neemt je echt in de maling. Blijf vooral wel vriendelijk in je hand als je haar naar voren rijdt en op de volte zet.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:22

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's of een kwalitatief goed filmpje van minstens 20 seconden te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.