Daroma (M2) Paard&Lifestyle masterclass Rien van der Schaft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Daroma (M2) Paard&Lifestyle masterclass Rien van der Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:43

Gister was het zover: Daroma en ik mochten deelnemen aan de Masterclass "terug naar de basis" van Paard&Lifestyle. We reden mee tijdens een clinic van Rien van der Schaft.

Daroma (Wonderboy x Jetset-D) is een 7-jarige merrie, in mei staat haar eerste M2 wedstrijd op de planning. Daroma is echt een ontzettend fijne merrie, wilt graag werken en is erg ijverig. En daarnaast nog eens hardstikke braaf ook!

Onze grootste valkuilen zijn:
- Op de voorhand lopen
- achterbeen is niet actief genoeg
- achter de loodlijn
Alle 3 de problemen zijn met elkaar verbonden en na de oproep van Paard&Lifestyle heb ik ons meteen aangemeld. Deze masterclass zou echt perfect voor ons zijn!

Dit wordt ons 2e topic dat ik open over ons, bij onze eerste kreeg ik positieve maar ook zeker flinke kritiek. Zie: [RT-HAW] [video] Dressuurwedstrijd Daroma (v. Wonderboy, 6 jr.) M1
Dit was alles behalve leuk, maar ik heb er ook zeker veel aan gehad. En dit heeft mede voor gezorgd dat we nog harder aan onze valkuilen gingen werken! Ik hoop dan ook dat het verschil met toen duidelijk te zien is.

Nu weer terug naar de Masterclass haha:
Uit de 200 aanmeldingen waren wij 1 van de uitgekozen combinaties en gister reisde we dan ook af naar Ermelo. Ik had toch best wel wat spanning vooraf, want jeetje.. Er zat behoorlijk wat publiek, en dit publiek ging ALLEMAAL naar MIJ kijken := . Had behoorlijk last van plankenkoorts.
Maar... Nadat de deuren opengingen van de hal en ik de ring inreed waren deze zenuwen volledig verdwenen en had eigenlijk niet eens meer door dat er zoveel mensen zaten te kijken. Heb zo lekker gereden!

De tips van Rien waren zeer goed en hij pakte precies onze problemen op. We gaan hier mooi op voortborduren en hoop op deze manier Daroma alleen maar nog beter te krijgen en zelf ook steeds beter te gaan rijden.

Hierbij het filmpje, deze duurt wel iets van 20 minuten. Tip: Zet het geluid aan en zet het filmpje op HD voor het meeste kijkplezier!
Ben erg benieuwd naar jullie meningen, en misschien was je er zelf ook wel gister:

En nog wat foto's:

In de ring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Losrijden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DatBenIkNou

Re: Daroma (M2) Paard&Lifestyle masterclass Rien van der Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:01

Heel gaaf zeg!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:07

Echt gaaf!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:13

Super Cardy, hele filmpje uitgekeken

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:24

Wat een leuk paard! En je zit er zelf ook mooi stil op, erg vriendelijk gereden!

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:33

Mooi gereden hoor! Supermooie stukken ertussen!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:36

Vriendelijke en fijne amazone om naar te kijken n ook het paard mag er wezen. Hele goede stukken met potentie gezien.

(algemene opmerking tab de master class, leuk dat ze gewone mensen uitkiezen voor zon clinic)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:37

Heb een deel van het filmpje gezien en wat geeft Rien duidelijk les! Echt heel gaaf dat je mee mocht rijden :))

Leuke combinatie zijn jullie, ziet er netjes uit!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:48

Ziet er goed uit cardy! Mooie ervaring rijker zo!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:16

De foto's zien er op mijn telefoon erg goed uit. Ik ga zeker later het filmpje kijken en luisteren op mijn PC! Ik had graag aanwezig geweest bij de Masterclass.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:23

Wat een leuk en fijn paard is Daroma! Van die lekkere wiebeloortjes hihi :P Supertof dat jullie op zo'n evenement hebben mogen rijden :j Veel succes nog samen!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:24

Leuke combinatie zijn jullie een ook een erg leuk paard! Je zag duidelijk verschil door de aanwijzingen van Rien. Erg gaaf om te zien, hebben genoten van de masterclass :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:27

Ik was er ook en vond jullie een superleuke combinatie :D Was heel leuk en interessant!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:41

Super gaaf dat je mee mocht doen, fijn beeld en heel lastig stukje om te corrigeren, fijne aanwijzingen!nje zit er mooi stil op *\o/*

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:42

Heel gaaf! Jullie zijn een erg fijne combinatie om naar je te kijken!
Ik vind dat je ook goed inspeelde op de tips van Rien! :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:52

Wat een fijne lesgever, hij kan het goed uitleggen. Je ziet de houding van je paard echt verbeteren doorheen het filmpje. Goed gereden! :)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:32

Leuk om alle reacties hier te lezen!

studiemiep schreef:
(algemene opmerking tab de master class, leuk dat ze gewone mensen uitkiezen voor zon clinic)

Dit is een bewuste keuze van ons. Vorig jaar hebben we ook 'gewone' ruiters voor de clinics met Tineke Bartels geselecteerd. Het is geen show waarbij het draait om spektakel, wie de beste is of punten scoren. Dus we selecteren ruiters die in hun training tegen een probleem aanlopen zodat daar in de ring aan gewerkt kan worden onder begeleiding van een toptrainer met als doel dat we daar allemaal van kunnen leren. Ik ben heel trots op de ruiters die we hebben geselecteerd en hebben meegereden, ze hebben het super gedaan! Deze opzet is een vast onderdeel van de Masterclass. Voor de volgende editie gaan we ook weer ruiters selecteren :)

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:09

Mooie combi!

Super.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:47

RIJ-ITP —> RT-HAW

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:48

Gaaf cardy mooi beeld en wat geeft Rien fijn les zeg! Je ziet je paard verbeteren, mooi hoor!

En Jasmijn, waar kan ik me opgeven :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:53

Oh ik was helemaal weg van jouw paard!! Ik zei al tegen de meiden met wie ik was: die wil ik!! Ze zag er super koel in het hoofd uit en ik vond dat jullie een heel fijn beeld hadden. Ik vond jouw paard de leukste van de alle clinics.
Verder vond ik dat je netjes reed en zit en dat door de aanwijzingen van Rien ze steeds meer bovenin ging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:06

Zo, dat ziet er stukken beter uit he Cardy! :) De galop is inderdaad ontzettend verbeterd! Heel goed werk! +:)+
Je hebt zo ook meteen een heel ander paard onder je kont in die galop! Knap dat je zo aan het werk gegaan bent met alle tips en je tot zo'n mooi resultaat bent gekomen!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:31

Ik heb je zien rijden zaterdag en het was heel mooi om te zien dat met de tips van Rien (die je goed oppakte) je merrie steeds mooier ging lopen en op gegeven moment zag je heel mooi de bovenste halsspier opbollen (wat ze niet had toen ze wat dieper liep). Leuk om die vooruitgang al in een half uur te zien. Komt vast goed met jullie!! Succes nog.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:40

Moderatoropmerking:
Aangezien het topic van RIJ-ITP naar RT-HAW is verplaatst op verzoek van de Topicstarter, verzoeken wij iedereen vanaf nu te reageren volgens de regels van RT-HAW. Bij voorbaat dank daarvoor!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:02

Wat een verschil Cardy met je vorige topic! Ze is in die relatief korte tijd veel meer tot dragen gekomen en sterker geworden, goed bezig hoor! De galop is met name erg verbeterd.
Je hebt een retegave bok onder je kont en je haalt er steeds meer uit wat erin zit. Knap ook hoe je de tips van Rien ook gelijk weet om te zetten in resultaat.
Wat je nog wel wat meer mag doen (misschien doe je dit thuis ook al wel), maar dat is heel kort schakelen. Hand voor houden en haar de kans geven om de neus voor de loodlijn te brengen, dus zacht blijven in je hand en eigenlijk alleen maar volgen. Dus in alle gangen naar voren schakelen en als je voelt dat ze vertrekt ook gelijk weer terugschakelen en pas weer naar voren als ze wacht. En dan schakel je echt om de 5 passen, dus heel kort. Het gaat puur om die momenten van aanspanning die je dan creëert waardoor ze nog weer sterker wordt en meer bergop komt.

Maar nogmaals, heel fijn dier, fijne combinatie en je rijdt haar erg vriendelijk. Werk vooral zo door!